تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

شکوری‌راد: زمان انقلاب به درستی شعارهایمان یقین داشتیم

دبیرکل حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه موقعی که انقلاب به وقوع پیوست یقین به درستی شعارها و کارهایمان داشتیم، گفت: با افتخار و غرور خدا را شکر می‌کنیم که در زمانی به ما حیات داد که شاهد این انقلاب بزرگ بوده و در آن سهیم باشیم.
 رویداد۲۴دبیرکل حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه موقعی که انقلاب به وقوع پیوست یقین به درستی شعارها و کارهایمان داشتیم، گفت: با افتخار و غرور خدا را شکر می‌کنیم که در زمانی به ما حیات داد که شاهد این انقلاب بزرگ بوده و در آن سهیم باشیم.

علی شکوری دبیرکل حزب اتحاد ملت عصر امروز(پنجشنبه) در نشست «انقلاب اسلامی و چشم اندازهای پیش رو» که در دفتر حزب برگزار شد اظهار داشت: این که چنین اعتراض هایی به ناگهان شروع شد، گسترش یافت و دامنه این اعتراض‌ها همه جا را درنوردید خیلی مورد توجه قرار گرفت از این نظر که اگر چنین پتانسیلی در جامعه وجود دارد، باید به فکر چاره بود که در هر دو جناح و هم مسئولان هر دو باید به فکر باشند و حزب ما در این زمینه هم به سهم خود بحث و بیانیه‌ نسبتا مفصلی صادر کرده است.

شکوری راد ضمن تاکید بر اینکه موقعی که انقلاب به وقوع پیوست یقین به درستی شعارها و کارهایمان داشتیم، خاطرنشان کرد: خیلی هم با افتخار و غرور همیشه خدا را شکر می‌کنیم که در زمانی به ما حیات دادی که شاهد این انقلاب بزرگ و در آن سهیم بودیم.

وی افزود: ۳۹ سال از انقلاب گذشته و تعابیر، تعریف ها و خوب و بدها عوض شده و باید به نسلی که می‌گویند بین آنها و ما گسست ایجاد شده پاسخ دهیم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: بزرگترین دستاوردی که انقلاب داشته جمهوری اسلامی است. بنابراین، آن چیزی که از جمهوری در کشور داریم مبتنی بر رای مردم است، همانگونه که در جهان رایج است. بحث بر سر این عنوان نیست که کمپینی درست کنیم که جمهوری اسلامی باشد یا نباشد و اصلا مساله این نیست و نه عنوان که محتواست.

شکوری راد ادامه داد: در محتوا بحث بر سر اسلام است و به نظر من اسلام در یک تفکر خاصی که به عنوان اسلام عرضه می شود منحصر نیست. بحث های فکری و احکام و اعتقادات است که در طول تاریخ پیدایش اسلام در تمام برهه ها جاری بود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت تصریح کرد: اسلام و دامنه تعریف آن و احکامش را خیلی محدود کرده اند و تبدیل به آن چیزی شده که هست. به نظر می‌رسد ذیل عنوان جمهوری اسلامی می‌شود تمام مطالبات را محقق کرد و رفتن روی این عنوان اشتباه است.

شکوری راد با بیان اینکه بعضی‌ها ممکن است مشکل را از قانون اساسی بدانند، اظهار داشت: نمی گویم مشکل از قانون اساسی نیست اما مشکل ما از این نیست که در این قانون اصلاحاتی برای بهبود روند کشور ایجاد شود. با قوانین موجود بخش اعظمی از مشکلات قابل حل است و برای حل بسیاری از مشکلات، اصلاح‌طلبان باید دامنه شمول کارهایی که انجام می دهند را گسترش دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه اگر می بینیم در فرآیند اصلاحات به شرایطی رسیدیم که بیشترین شمول را داریم و می توانیم در انتخابات اکثریت باشیم و منشا اثر باشد محلی است که باید بر آن تاکید کرد، گفت: با رادیکال کردن، اصلاح طلبی دستاوردی نخواهد داشت. بنابراین اصلاح طلبی را به عنوان راهکار اصلاح‌طلبی در پیش گرفته ایم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت در همین زمینه افزود: بیشترین اجماع در اصلاح‌طلبی امکان‌پذیر است و بیشترین شمول را می‌تواند داشته باشد اگر چه اختلاف نظرهایی هست. مطالبات حداقلی و شمول را باید گسترش داده و به اکثریت قوی تبدیل شویم و بتوانیم از طریق انتخابات اثرگذاری داشته باشیم.

 
منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان