تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

وزیر ارشاد: با انتقال موزه هنرهای معاصر مخالفم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه موضع او درباره بحث انتقال موزه هنرهای معاصر از این وزارتخانه به سازمان میراث فرهنگی چیست؟ گفت: من شخصا مخالفم.

رویداد۲۴-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه موضع او درباره بحث انتقال موزه هنرهای معاصر از این وزارتخانه به سازمان میراث فرهنگی چیست؟ گفت: من شخصا مخالفم.

بعد از ظهر امروز (۲۸ بهمن) سید عباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در این‌باره گفت: چنین بحثی تا به الان نبوده است؛ البته ما تشکر می‌کنیم از همه هنرمندانی که نسبت به هنر معاصر ایران توجه و حساسیت دارند.

او ادامه داد: هنر معاصر ایران، صیانت و تکامل آن به عنوان بخش قابل توجهی از هنر ایرانی اهمیت دارد و حتما در جایی مورد مدیریت قرار می‌گیرد که با حساسیت‌هایی که هنرمندان دارند به شکل درست مدیریت شود. این موضوع در وزارت ارشاد بوده و خواهد بود.

وزیر ارشاد درباره موضوع نظارت بر اموال فرهنگی بیان کرد: اتفاق خاصی نیفتاده است. نگاهی با تاکید جدی‌تری در این دوره (وزارت ارشاد) وجود دارد. اموال هنری ایران میراث ایرانی به شمار می‌رود، تک تک این اموال به عنوان سرمایه ملی باید صیانت شود و با شفافیت مورد توجه قرار بگیرد. مردمی که ناظر میراث ملی هستند باید اطمینان خاطر پیدا کنند که آن خوب حفظ می‌شود و امکان نقل و انتقال وجود ندارد.

وزیر ارشاد درباره اینکه گفته می‌شود نامه‌ای (از مقامات) بالا مبنی بر انجام این چنین انتقالی فرستاده شده، اظهار کرد: (این نامه) به من که نرسیده است.

او همچنین درباره موضع خودش در این زمینه گفت: من شخصا مخالفم.

نظرات شما
پیشخوان