تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

وزیر ارشاد :جشنواره هنرهای تجسمی به کاخ جشنواره یا گالری ملی نیاز دارد

سیدعباس صالحی شنبه شب در حاشیه بازدید از آثار بخش رقابتی دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران بر نیاز همه جشنواره ها به ویژه جشنواره هنرهای تجسمی به کاخ جشنواره یا گالری ملی تاکید کرد.

رویداد۲۴-سیدعباس صالحی شنبه شب در حاشیه بازدید از آثار بخش رقابتی دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران بر نیاز همه جشنواره ها به ویژه جشنواره هنرهای تجسمی به کاخ جشنواره یا گالری ملی تاکید کرد. وی ادامه داد :نه تنها این رویداد بلکه دیگر جشنواره‌های فرهنگی و هنری نیز از وجود کاخ جشنواره بطور مستقل محروم هستند از این رو تهران به عنوان پایتخت به زیرساخت‌های جدی‌تری در حوزه فرهنگ و هنر نیاز دارد تا بتواند پذیرای جشنواره‌های ملی و فرامنطقه‌ای و بین المللی باشد.

** درباره حضور خواننده آکادمی هنوز مطلبی نشنیده ام

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپاسخ به خبرنگاری درباره موضع وزارتخانه متبوع وی نسبت به حضور یکی از خواننده های مشهور سبک پاپ پیش از انقلاب در فضای هنری کشور، اظهار داشت: هنوز در این خصوص چیزی نشنیده و مطلبی به دستم نرسیده است، لذا اجازه دهید بیشتر بشنوم تا بتوانم اعلام نظر کنم.

موزه هنرهای معاصر انتقال نیافته است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسح به خبرنگاری که سوال از انتقال موزه هنرهای معاصر تهران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرسید ، تصریح کرد: تاکنون در این زمینه بحث خاصی نبوده و اتفاقی هم رخ نداده است از طرفی هم به من در این خصوص چیزی نگفته‌اند.
صالحی ضمن تشکر و قدردانی از تمامی هنرمندانی که به هنر معاصر ایران و صیانت از آن اهتمام و توجه داشته و دارند، گفت: بطور یقین این مهم در جایی مورد مدیریت قرار می‌گیرد تا با حساسیت‌‌های بالای هنرمندان به شکل درست و صحیحی مدیریت و اداره شود.
به گفته وی موضوع صیانت و نظارت در خصوص آثار فرهنگی را در این دوره به معاون امور هنری با تأکید جدی‌تری گفته‌ایم این در حالی است که دوستان قبلی هم این مراقبت و حساسیت را داشته و اعمال کرده ‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان