تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

آموزش و پرورش: مدارس غیردولتی حق برگزاری آزمون در دوره ابتدایی و پایه هفتم را ندارند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: تمام مدارس غیردولتی حق برگزاری آزمون در دوره ابتدایی و پایه هفتم را ندارند.

رویداد۲۴-رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: تمام مدارس غیردولتی حق برگزاری آزمون در دوره ابتدایی و پایه هفتم را ندارند.

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از سامانه‌های «شهریه مدارس غیردولتی»، «طرح خرید خدمات آموزشی»، «صدور مجوز الکترونیکی مدارس و مراکز غیردولتی»، «نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی» و «پورتال جامع سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی»، اظهار داشت: کارگروه تعیین شهریه را از استان‌ها به مناطق منتقل کردیم و نامه‌ای نیز به تمام استان‌ها ارسال شد که بر اساس آن تمام مناطق آموزش و پرورش کشور که مدارس غیردولتی دارند باید به تعیین شهریه اقدام کنند.

وی ادامه داد: به استناد متن قانون، شهریه مدارس غیردولتی بر اساس هزینه تمام شده هر دانش‌آموز است که در شورای کارگروه منطقه تعیین می‌شود و شورای کارگروه استان تأیید می‌کند و در نهایت توسط اداره‌ کل مدارس غیردولتی به تأیید می‌رسد.

زینی‌وند با بیان اینکه سامانه الگوی شهریه مدارس غیردولتی از 25 بهمن ماه آماده دریافت اطلاعات موسسان مدارس غیردولتی است، افزود: این سامانه را در سال گذشته نیز داشتیم اما به دنبال به روز کردن آن هستیم و بر این اساس حداکثر تا نیمه اسفند ماه باید اطلاعات تعیین شهریه مدارس غیردولتی در آن وارد شود و بررسی فرایند الگوی شهریه در کارگروه الگوی شهریه مناطق دنبال شود.

وی نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و ادامه داد: تیم‌های نظارتی بر رعایت الگوی شهریه در مدارس غیردولتی نظارت دارند و اگر مدرسه‌ای از الگوی شهریه انحراف داشته باشد در شورای نظارت استان و منطقه برای وی رأی صادر شده و اجازه تعیین شهریه به آن مدارس داده نمی‌شود.

زینی‌وند توضیح داد: به عبارت دیگر اگر مدیران مشارکت‌های شورای نظارت منطقه و استان درخصوص تخلف در مدرسه گزارش ارائه دهند و منجر به رأی شود، آن مدرسه متخلف است و از نظر قانون نمی‌تواند شهریه اعلام کند مگر تعهدی بدهد که الگوی شهریه را رعایت می‌کند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به مصوبه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون در مدارس ابتدایی اشاره کرد و گفت: اجرای این مصوبه برای تمام پایه‌ها به ویژه پایه هفتم به صورت جدی مورد اهتمام است و هیچ مدرسه‌ای تحت عنوان هیچ برنامه‌های حق برگزاری آزمون در ابتدایی و پایه هفتم را ندارد.

وی اضافه کرد: بعضی از مدارس غیردولتی اطلاعیه‌هایی را درخصوص برگزاری آزمون در دوره ابتدایی و پایه هفتم داشتند که این مصوبه برای گذشته و قبل از تصویب حذف آزمون در مدارس ابتدایی بوده است.

زینی‌وند درخصوص نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس غیردولتی، اظهار داشت: برای دانش‌آموزان همان مدرسه یا همان منطقه با بررسی پرونده تحصیلی دانش‌آموزان و از طریق گفت‌وگو با اولیای دانش‌آموز نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموز در مدسه غیردولتی اقدام می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: هیچ مدرسه غیردولتی نباید برای پیش‌ثبت‌نام از خانواده‌ها هزینه دریافت کند و تحت هیچ عنوانی نباید قبل از تصویب الگوی شهریه از خانواده‌ها وجهی اخذ شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان