تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

افزایش 2 برابری تعداد سمن‌های فعال مبارزه با اعتیاد

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تا پایان امسال شمار سازمان‌های مردم نهاد تخصصی حوزه اعتیاد در کشور به 2 هزار و 500 سمن افزایش می‌یابد.

رویداد۲۴-قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تا پایان امسال شمار سازمان‌های مردم نهاد تخصصی حوزه اعتیاد در کشور به 2 هزار و 500 سمن افزایش می‌یابد. سردار علی مویدی توانمندی سازمان‌های مردم نهاد از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی را از جمله برنامه‌های این ستاد در حوزه اجتماعی عنوان کرد و افزود: اکنون همچنین 2 هزار و 800 نفر خیر، 200 نفر سفیر و نخبه اجتماعی و 300 سایت و پایگاه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در زمینه پیشگیری همکاری دارند.

مویدی به کاهش آمار معتادان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: آمار معتادان از بیش از 3 میلیون نفر به 2 میلیون و 800 هزار نفر هم اکنون کاهش یافته و این کاهش آمار یکی از نتایج رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری در کشور است.

قائم ‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را از جمله برنامه‌های این ستاد از پنج سال پیش دانست و گفت: این رویکرد براساس یک مطالعه دقیق علمی و دانشگاهی شروع شده و با جدیت ادامه می‌یابد.

سردار مویدی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا برای مبارزه با مواد مخدر به سمت اجتماعی کردن این موضوع رفته‌اند، افزود: این رویکرد در دنیا جواب داده و در کشور ما نیز در چند سال اخیر منجر به افزایش حساسیت در میان مردم شده است.

وی با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون رویکردهای متفاوتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تجربه شده است، گفت: اجتماعی کردن جدیدترین رویکردی است که در دنیا از آن استفاده می‌شود و خوب نتیجه داده است.

وی اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی کشور از جمله نخبگان، شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد و سایر بخش ها توانسته اذهان مردم را نسبت به پیامدهای ویرانگر مواد مخدر جلب کند و در آنها حساسیت به وجود بیاورد.

مویدی در ادامه با بیان اینکه گروه های مرجع و نهادهای اجتماعی استقبال بسیار خوبی از این رویکرد داشته‌اند، گفت: اکنون بستر برای فعالیت‌های اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور فراهم است.

وی حساس کردن و آگاه سازی مردم و هوشمند کردن جامعه نسبت به پیامدهای زیان بار مواد مخدر را از دیگر اقدام‌های ستاد دانست و اظهار کرد: این موضوعات به خوبی در سطح جامعه تبیین شده و مردم اکنون با حساسیت در موضوع مبارزه با اعتیاد برخورد می‌کنند.

قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با بیان اینکه مجموعه نظام و در راس آن رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و مجموعه حاکمیت و دولت عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر دارند، تصریح کرد: اکنون به صورت هدفمند و حول یک برنامه خاص در زمینه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در کشور فعالیت می‌کنیم.

سردار مویدی افزود: امروز دنیا گرفتار اعتیاد است و تنها مختص به ایران نیست اما در کشور با برنامه و به صورت هدفمند به دنبال مبارزه با این پدیدم شوم هستیم.

وی گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر به زودی در کشور خود را نشان می‌دهد.

منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان