تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

آغاز ثبت نام متقاضیان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها از فردا

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی برای عموم واحدهای دولتی و غیرانتفاعی از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه (فردا) آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح روز شنبه، ۱۲ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

رویداد۲۴-رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی برای عموم واحدهای دولتی و غیرانتفاعی از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه (فردا) آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح روز شنبه، ۱۲ اسفندماه ادامه خواهد یافت.رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی برای عموم واحدهای دولتی و غیرانتفاعی از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه (فردا) آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح روز شنبه، ۱۲ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

دکتر محمدرضا رضوان طلب با اعلام این خبر افزود: باتوجه به تاخیر پیش آمده در برنامه جدول زمانی فراخوان، این مهلت تمدید نخواهد شد و متقاضیانی که نتوانند تا این تاریخ آمادگی خود را در سیستم ثبت کنند؛ باید خود را برای فراخوان بعد که در شهریور ۱۳۹۷ برگزار می‌شود، آماده کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تاکید کرد: دانشجویانی که در حال تحصیل هستند تا قبل از دفاع پایان‌نامه خود نمی‌توانند متقاضی عضویت هیأت علمی شوند و تقاضای آنان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. همچنین کسانی که در ارگانی به صورت کارمند پیمانی یا رسمی مشغول به فعالیت هستند، باید پیش از هرگونه ثبت‌نام در سامانه مرکز جذب از کار خود استعفا دهند.

وی تصریح کرد: تقاضای مرکز جذب اعضای هیأت علمی از دانشگاه‌ها آن است که در حل مسئله بورسیه‌ها مسئولان وزارت علوم را یاری دهند و اجازه ندهند مسئله جذب آنان به یک چالش در نظام آموزش عالی تبدیل شود. تقاضای عضویت آنان را با نگاه مثبت بپذیرند و آنان را در بررسی و رقابت عادلانه با سایر متقاضیان بدون هرگونه بدبینی و پیش داوری نسبت به آنان سهیم کنند.

دکتر رضوان‌طلب خاطرنشان کرد: البته این به معنای آن نیست که تقاضا یا پذیرش بورسیه به معنای تقاضا یا پذیرش عضویت هیأت علمی باشد و یا تعهدی از سوی وزارت علوم بر پذیرش پذیرفتگان بورس به عنوان عضو هیأت علمی وجود داشته باشد، ولی در یک منظومه مدیریتی گذشته و حال این گونه پیش‌بینی شده است که سرمایه‌گذاری دولت برای اعطای بورسیه به افراد دارای استعداد برتر هدر نرود و حتی الامکان از وجود این افراد پس از دوره تحصیل استفاده شود. حتی دانشگاه‌ها و موسساتی که به آنان جایابی نداده‌اند، اما به گرایش و تخصص آنان نیاز دارند، باید جذب این افراد را در اولویت قرار دهند.

وی تاکید کرد: اراده وزیر علوم و سایر بخش‌های وزارت متبوع در مورد بورسیه‌ها به صورت قاطع برهمین راهبرد اساسی استوار است و موکدا از اعضای هیأت اجرایی جذب و مسئولان دانشگاه‌ها و موسسات می‌خواهم اجازه ندهند در این اراده خلل و ناهماهنگی راه یابد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، همچنین با اشاره به جلسه اخیر خود با دکتر منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در این نشست ضمن ارائه گزارشی از ستاد آمایش آموزش عالی و روند تطبیق مجوز رشته‌ها بر اعلام نیازهای هیأت علمی دانشگاه‌ها که در هفته گذشته به چند مرحله تاخیر در برگزاری فراخوان جذب انجامید، دکتر غلامی بر موارد ذیل تأکید کردند: 

الف: فراخوان‌های جذب اعضای هیأت علمی باید برابر جدول زمانی مصوب و به صورت منظم برگزار شود و تعویق و تاخیر مهار گسیخته در آن مورد قبول نیست.

ب: بخش‌های گسترش و ستاد آمایش که قبلاً برای تطبیق مجوزها بر اعلام نیاز دانشگاه‌ها درخواست مهلت کرده بودند باید بررسی‌های خود را هرچه سریع‌تر به پایان رسانند و مرکز جذب اعضای هیأت علمی مکلف است قبل از پایان بهمن ماه نظرات آنان را اخذ و فراخوان را اعلام کند. درصورتی که مسئولان ستاد آمایش همچنان نتوانستند نتایج قطعی خود را اعلام کنند، مرکز جذب بر اساس روال گذشته فراخوان را برگزار کند.

ج: برای جذب اعضای هیأت علمی در واحدهای غیرانتفاعی و در واحدهای وابسته به دستگاه‌های اجرایی نباید محدودیتی در جذب اعضای هیأت علمی اعمال شود و این بخش‌ها می‌توانند توسعه مورد نظر خود را در بخش جذب اعضای هیأت علمی با رعایت سایر مقررات انجام دهند.

د: وزارت علوم برای واحدهای تک جنسیتی تسهیلات ویژه‌ای را خصوصاً در جذب اعضای هیأت علمی مورد نظر دارد که به اطلاع واحدهای مربوطه خواهد رساند.

ه: دانشگاه‌ها و موسساتی که قبلاً برای افرادی که جایابی بورس داده‌اند و آن افراد بورسیه اینک از تحصیل فراغت یافته‌اند، باید این افراد را در رقابت عادلانه با سایر متقاضیان فراخوانی (بدون شرکت آنان در فراخوان) شرکت دهند و در صورتی که این فارغ‌التحصیلان کف حدِّ نصاب شایستگی‌های هیأت علمی را کسب کردند، جذب آنان باید در اولویت باشد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان