تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
بازوند، استاندار کرمانشاه در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

آب‌گرفتگی در مناطق زلزله‌زده طبیعی است/ انتقادها با واقعیت‎های منطقه همخوانی ندارد/ کمک سلبریتی‌ها رسیده

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت: به شرایط سرپل ذهاب و شهرهای دیگر باید مثل یک منطقه زلزله‌زده نگاه کرد. در این شرایط که مردم در چادر و کانکس زندگی می‌کنند، طبیعی است که بارندگی‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
وضعیت حاضر در مناطق زلزله‌زده طبیعی است/ انتقادها با واقعیت‎های منطقه همخوانی ندارد/ کمک سلبریتی‌ها رسیده
رویداد۲۴هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت: به شرایط سرپل ذهاب و شهرهای دیگر باید مثل یک منطقه زلزله‌زده نگاه کرد. در این شرایط که مردم در چادر و کانکس زندگی می‌کنند، طبیعی است که بارندگی‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد. 

نزدیک به یکصد روز است که از زلزله استان کرمانشاه و سرپل ذهاب می‌گذرد اما هنوز خبر و عکس‌ها از وضعیت زندگی مردم این منطقه ادامه دارد. از محقق نشدن وعده اسکان موقت و زندگی در چادرها گرفته تا مشکلاتی که در مسائل بهداشتی همچنان در این مناطق حکم فرما است. اکنون نیز به مشکلاتی که از سرما در این منطقه وجود دارد، بارندگی‌های شدید هم اضافه شده است.  آب‌گرفتگی و آسیب دیدن چادرها و کانکس‌ها آخرین وضعیت زلزله‌زدگان سرپل ذهاب است که انتشار تصاویر آن دل هر شهروندی را درد آورده است.  

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره شرایط حاکم بر مناطق زلزله‎زده و به ویژه آب گرفتگی در محل اسکان موقت زلزله‎زدگان گفت: سرپل ذهاب 100 میلی‌متر بارندگی داشته است و این بارندگی در 36 ساعت ادامه داشت. با توجه به این بارندگی طبیعی است که در این منطقه سیل راه بیفتد و آب گرفتگی ایجاد شود.

او ادامه داد: همه تلاش ما در این مدت این بوده که مشکل آب‌گرفتگی را حل کنیم تا به چادرها آسیب نرسد. اکنون مشکل آب‌گرفتگی در هیچ‌یک از معابر شهرها نداریم. 

وی افزود: این را باید توجه داشته باشید که این منطقه یک منطقه زلزله‌زده است که 5 هزار میلیارد تومان خسارت‌دیده است. به دلیل همین خسارت شدی بود که سراسر ایران بسیج شدند تا کمک و امدادرسانی کنند.

بازوند اشاره کرد: به شرایط سرپل ذهاب و شهرهای دیگر باید مثل یک منطقه زلزله‌زده نگاه کرد. در این شرایط که مردم در چادر و کانکس زندگی می‌کنند، طبیعی است که بارندگی‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد. 

او در خصوص گفته‌ها درباره بی‌توجهی به وضعیت و مشکلات گفت: اینکه گفته می‌شود منطقه رها شده است اصلا اینطور نیست. صحبت‎ها و انتقادها یک‌جور مطرح می‌شود در حالی که با واقعیت‎های منطقه همخوانی ندارد. از روز اول زلزله فرمانداری، هلال‌احمر و همه مردم بسیج شدند برای اینکه هرچه زودتر این وضعیت به ساماندهی برسد. هنوز هم مسئولان در تلاش رفع مشکلات هستند. 

بازوند افزود: در مشکلاتی که اکنون مردم در منطقه دارند، مسئله حادی وجود ندارد. قبول دارم که این وضعیت برای مردم اذیت کننده است. اما بالاخره باید صبوری کرد تا این روزها سپری شود. 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هنوز خانواده‌هایی هستند که در چادر زندگی می‌کنند. بارندگی نیز شرایط زندگی در چادر را سخت‌تر کرده است گفت: همچنان توزیع کانکس برای اسکان موقت به خانواده‌ها در حال انجام است و به ترتیب اولویت‌بندی بین خانواده‌ها توزیع می‌شود. با کمک سپاه، هلال‌احمر و خیرین به بیشتر خانواده‌ها کانکس تحویل داده شده. سعی بر این است هرچه زودتر اسکان موقت همه خانواده‌ها تمام شود. 

استاندار کرمانشاه درباره نرسیدن کمک سلبریتی‌ها گفت: این سخن را قبول ندارم. اتفاقا کمک هنرمندان و چهره‌های سرشناس به این مناطق کامل رسیده است. من با آقای زیباکلام و علی دایی جلسه داشتم و بابت کمک‌ها هم تشکر و تقدیر کردم.حتی افرادی چون آقای دایی هنوز ارتباط دارند.

بازوند ادامه داد: خوب است گفته شود، دولت 5 هزار 200 میلیارد تومان برای تسهیلات بانکی، ساخت‌وساز عمرانی و... کمک کرده است. از سویی کمک چهره‌های مشهور 20 میلیارد تومان بوده که رسیده است. 

او درباره مسدود شدن حساب بانکی افراد سرشناس اشاره کرد: من اطلاعی از مسدود شدن حساب‌های بانکی شخصی ندارم. چون حساب شخصی به ما نیز ارتباط پیدا نمی‌کند اما اگر حساب مربوط به جمع آوری کمک ها باشد، پیگیری خواهم کرد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان