تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
ترک‌همدانی، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

وکالت ما از فعالان بازداشت شده محیط زیست هنوز معلق است

ترک‌همدانی، وکیل دادگستری درباره آخرین وضعیت پرونده فعالان محیط زیست گفت: هنوز بازپرس پرونده را برای تایید یا رد وکالت‌نامه خود ندیده‎ام. همچنین درخواست ما برای امضای بازداشت‌شدگان انجام نشده است و فعلا وکالت ما معلق مانده است.
وکالت ما از فعالان بازداشت شده محیط زیست هنوز معلق است
رویداد۲۴- ترک‌همدانی، وکیل دادگستری درباره آخرین وضعیت پرونده فعالان محیط زیست گفت: هنوز بازپرس پرونده را برای تایید یا رد وکالت‌نامه خود ندیده‎ام. همچنین درخواست ما برای امضای بازداشت‌شدگان انجام نشده است و فعلا وکالت ما معلق مانده است.

پرونده بازداشت فعالان محیط‌زیست همچنان باز است و همچنان رسانه‌ها پیگیر آن هستند تا در جریان روند آن قرار بگیرند. بعد از فوت کاووس سیدامامی، بسیاری از مسئولان بر بررسی سریع‌تر این پرونده تاکید کردند اما هنوز تغییری در روند بررسی پرونده ایجاد نشده است. چراکه با وجود نزدیک به دو هفته بی خیری از بازداشت هومن جوکار، نیلوفر بیانی، مراد طاهباز، طاهر قدیریان، امیرحسین خالقی، سام رجبی، آبنوس صادقی و سپیده کاشانی از فعالان محیط زیست که پس از اعلام خبر خودکشی کاووس سیدامامی بازداشت آنها رسانه ای شد، هنوز درباره جزییات بازداشت آنها اطلاع‎رسانی نمی‎شود.

مصطفی ترک‌همدانی یکی از وکلایی است که درخواست عهده‌دار شدن فعالان بازداشت شده محیط زیست را داده است در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره آخرین وضعیت بازداشت آنها گفت: من درخواست وکالت خود را به دادگاه ناظر بر زندان داده‌ام. ایشان هم وکالت‌نامه من را به زندان ارجاع دادند. غیر از من همکاران دیگری هم هستند که درخواست وکالت و دیدار با بازداشت‌کنندگان را به زندان داده‌اند. 

ترک‌همدانی ادامه داد: هنوز بازپرس پرونده را برای تایید یا رد وکالت‌نامه خود ندیدم. همچنین درخواست ما برای امضای بازداشت‌شدگان انجام نشده است. فعلا وکالت ما معلق مانده است تا ببینیم تصمیم از سوی مراجع بازداشت کننده چیست.

او افزود: اگر خانواده، فرزندان و بازداشت‌شدگان بپذیرند بنا به تبصره ماده 48 وکلا قوه قضاییه نیز باید وکیل را تایید کند تا وکالت به عهده وکیل قرار بگیرد. اکنون باید دید که بین وکلا کدام یک مورد نظر بازپرس پرونده است. 

ترک‌همدانی، باتوجه درخواست وکلا برای پذیرفتن پرونده که  بیش از یک هفته از زمان آن می‌گذرد، گفت: نتوانستم مراجعه‌ حضوری به زندان داشته باشم. برای همین از اینکه چه زمانی تکلیف وکیل را مشخص می‌کنند، بی اطلاع هستم. 

این وکیل دادگستری درباره فیلم منتشر شده از بخش خبری صداوسیما و طرح ادعاهای همچون استفاده از دوربین های فوق پیشرفته در طبیعت و نزدیک به مراکز نظامی و هسته‎ای و یا خرید 3 واحد منزل در خیابان دروس به عنوان دفتر کار برای فعالیت‎های زیست محیطی و حفر تونل به عنوان راه ارتباطی بین آنها گفت: باتوجه به اینکه برخی از اطلاعات پرونده محرمانه است و من نیز هنوز ورودی به پرونده ندارم، نمی‌توانم درباره این موارد اظهارنظری کنم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان