تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

پرسپولیس با «ژاوی» مصاف می‌کند استقلال با آبی‌های ریاض

امشب و فردا شب در هفته دوم از فصل 2018 لیگ فوتبال قهرمانان آسیا، هر چهار تیم ایرانی بخت‌آزمایی می‌کنند.

رویداد۲۴-امشب و فردا شب در هفته دوم از فصل 2018 لیگ فوتبال قهرمانان آسیا، هر چهار تیم ایرانی بخت‌آزمایی می‌کنند. این در حالی است که در هفته نخست فقط یک تیم (پرسپولیس) پیروز شد و از سه تیم دیگرمان نیز فقط استقلال بود که تن به باخت نداد.

دیدارهای دوشنبه: تراکتورسازی محکوم به پیروزی است
تراکتورسازی در حالی امشب در چارچوب مسابقات گروه اول میهمان الغرافه قطر است که در دیدار اول با نتیجه 0-1 تسلیم الاهلی عربستان شد و یک ناکامی احتمالی تازه کار مردان ارطئرول  سائلام را برای جبران در چهار دیدار بعدی بسیار سخت خواهد کرد. برای سائلام رویارو شدن با مهدی طارمی در ترکیب الغرافه چندان مهم نیست اما برای فوتبالدوستان ایرانی و بویژه دوستداران پرسپولیس بسیار مهم است که ببینند این مهاجم خبرساز سابق‌شان در 50 روزی که از الحاقش به الغرافه می‌گذرد، چقدر پیشرفت داشته است. البته الغرافه در دیدار اولش 2-3 تسلیم الجزیره امارات شد اما همین مسأله بر انگیزه این تیم قطری برای جبران و کسب پیروزی در دیدار دوشنبه شب می‌افزاید. دیگر مسابقه امشب گروه  اول، رویارویی جالب  الجزیره امارات با الاهلی عربستان است و برنده آن، شانس زیادی برای صعود می‌یابد.

ذوبی‌ها روبه‌روی یک تیم فیزیکی
ذوب آهن نیز در حالی دوشنبه شب پذیرای لکوموتیو ازبکستان است که هفته پیش با خوردن سه گل متوالی در 20 دقیقه پایانی، برد 0-1 برابر الدحیل قطر را با باخت 1-3 عوض کرد و اگر امشب لکوموتیو را مغلوب نکند که در دیدار اولش الوحده امارات را با نتیجه 0-5 خرد کرده، کارش برای صعود گره خواهد خورد. قدرت اصلی مردان امیر قلعه‌نویی در بازی فیزیکی و ارسال‌های بلند و استفاده درست از ضربات ایستگاهی است اما لکوموتیو هم یک تیم فیزیکی است و در سه سال اخیر دو بار قهرمان لیگ ازبکستان شده و سابقه متوقف کردن نمایندگان ما را لااقل در خاک خود دارد. دیگر دیدار این گروه که تیم‌های الدحیل قطر و الوحده امارات را رو در رو قرار می‌دهد، در صورتی که الدحیل را برنده خود معرفی کند، فراری بزرگ را از جانب این تیم در صدر جدول از چنگ مدعیان شاهد خواهیم بود.

بازی‌های سه‌شنبه: سرخ‌ها در میهمانی السد
از روزی که مشخص شد پرسپولیس در گروه سوم لیگ فوتبال قهرمانان آسیا با السد قطر یعنی تیم ژاوی (و البته مرتضی پورعلی گنجی) همدسته شده، همگان مشتاق تماشای این رویارویی ویژه شدند. البته این بازی نبرد دو تیم 3 امتیازی گروه است که به تبع آن، از اهمیت فراوان برخوردار است قرمزها در دیدار اول‌شان نسف قارشی ازبکستان را در ورزشگاه آزادی 0-3 درهم کوبیدند و یاران ژاوی هم در زمین الوصل امارات به برد حرفه‌ای 1-2 رسیدند. ژاوی اعلام کرده است که فقط در صورتی فصل بعد هم به میدان می‌آید که السد در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله حذفی برسد و در غیر این صورت، در پایان مرحله گروهی کفش‌ها را می‌آویزد و همین مسأله بر حساسیت و تلاش‌های تیم قطری خواهد افزود اما برابر آنها تیمی می‌ایستد که در راه کسب سریع‌ترین قهرمانی در تاریخ لیگ‌های ایران و پس از گذشت 25 هفته از یک لیگ 30 هفته‌ای قرار دارد.

آبی‌های تهرانی مقابل حذف کننده پرسپولیس
تساوی 2-2 استقلال با الریان قطر در دوحه براساس نمایشی که این تیم در برخی دقایق دیدار اول خود بروز داد و فرصت‌های مناسبی که الریان هدر داد، کم از یک پیروزی نبود ولی مسابقه فردا شب از آن هم سخت‌تر است زیرا آبی‌ها را برابر الهلالی قرار می‌دهد که سال پیش در نیمه نهایی در دو دیدار مجموعاً شش گل به پرسپولیس زد. عمر الخریبین سوری که پنج گل از آن شش گل را به ثمر رساند، به سبب مصدومیت قادر به همراهی آبی‌های شهر ریاض نیست. اما توان عمومی و کار گروهی سعودی‌ها از حد یکی دو بازیکن فراتر می‌رود. در نقطه مقابل، استقلال نیز در دیدار اول نمایشی فراتر از توقعات قبلی داشت و امید نورافکن هم از مصدومیت اخیرش رهایی یافته و همین مسأله بر جذابیت‌های دیدار سه‌شنبه شب می‌افزاید. دیگر مسابقه امشب گروه چهارم آسیا را العین امارات برابر الریان قطر برگزار می‌کنند و العین همانی است که در هفته نخست الهلال را با تساوی بدون گل متوقف کرد و سال پیش هم با حذف آبی‌ها، تا نیمه نهایی پیش رفت.

سائلام: تمامی 3 امتیاز را می‌خواهیم
ارطئرول سائلام، سرمربی ترکیه‌ای تیم فوتبال تراکتورسازی در نشست خبری مسابقه روز دوشنبه تیمش برابر الغرافه، مدعی شد این تیم قطری را نیک می‌شناسد، اما مصمم است که با امتیاز کامل به تبریز برگردد. وی افزود: می‌دانم که امثال وسلی اشنایدر در الغرافه توپ می‌زنند اما ما هم تدارکات لازم را داشته‌ایم. من حتی می‌توانم مدعی شوم که با روش کار سرمربی حریف‌مان نیز کاملاً آشنا هستم و اینها به ما کمک می‌رساند.

قلعه‌نویی: باید شجاع‌تر و حرفه‌ای‌تر باشیم
امیر قلعه‌نویی، سرمربی ذوب آهن در نشست خبری دیدار دوشنبه تیمش مقابل لکوموتیو تاشکند در لیگ قهرمانان آسیا، گفت شاگردانش باید زندگی حرفه‌ای را بیش از پیش بیاموزند و با رسیدن به هر پیروزی، به سرعت سیر نشوند. وی افزود: من هنوز افسوس سه گلی را می‌خورم که در مسابقه نخست‌مان از دقیقه 79 به بعد برابر الدحیل قطر دریافت کردیم. تیمی که می‌خواهد در آسیا بدرخشد، باید شجاع‌تر و محکم‌تر از این باشد.

طارمی: انگیزه‌های زیادی مقابل تراکتوری‌ها دارم
مهدی طارمی که در کنار سروش رفیعی دیروز در محل اردوی پرسپولیس در دوحه قطر به دیدار یاران سابقش شتافت و با برانکو ایوانکوویچ نیز گفت‌وگو کرد، در نشست خبری مسابقه الغرافه برابر تراکتورسازی گفت از انگیزه‌های زیادی برای این دیدار برخوردار است. وی افزود: تراکتورسازی تیم ریشه‌داری است و به آن ادای احترام می‌کنم و با اینکه از رویارویی با تیم‌های وطنم ابا دارم اما در دیدار دوشنبه شب به دنبال نخستین بردمان در رقابت‌های امسال هستیم.

تبریزی: «هم‌قسم» شده‌ایم لکوموتیو را ببریم
مرتضی تبریزی، گلزن اول تیم فوتبال ذوب آهن گفت او و یارانش هم‌قسم شده‌اند که به جبران شکست هفته اول خود برابر الدحیل قطر، دوشنبه شب لکوموتیو ازبکستان را در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا شکست بدهند و از هواداران هم خواست هر چه گسترده‌تر به فولادشهر بیایند و ذوبی‌ها را تشویق کنند.
 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان