تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶

آمادگی ایران برای اعطای بورسیه تحصیلی به داوطلبان و دانشجویان سوئیسی

وزیر علوم تاکید کرد: برگزاری رویداد روز علم ایران و سوئیس می‌تواند زمینه شناخت و معرفی ظرفیت‌های علمی دو کشور به یکدیگر را فراهم آورده و آینده روشنی را از توسعه تعاملات علمی رقم بزند.

رویداد۲۴-وزیر علوم تاکید کرد: برگزاری رویداد روز علم ایران و سوئیس می‌تواند زمینه شناخت و معرفی ظرفیت‌های علمی دو کشور به یکدیگر را فراهم آورده و آینده روشنی را از توسعه تعاملات علمی رقم بزند.منصور غلامی در دیدار سفیر سوئیس در تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سفر معاون وزیر علوم سوئیس به ایران در بهار سال آینده، انجام این سفر را «گامی موثر برای پیشبرد و ارتقای همکاری‌های علمی، آموزشی و فناورانه دو کشور» عنوان و ابراز امیدواری کرد: در این سفر، تعدادی از روسای دانشگاه‌های برتر سوئیس حضور داشته باشند تا در نشستی مشترک با روسای دانشگاه‌های برتر ایران، زمینه‌های توسعه و تحکیم همکاری‌های علمی را مورد بحث و برنامه‌ریزی قرار دهند.

وزیر علوم ادامه داد: نقشه‌‌‌‌راه توسعه مناسبات دوجانبه ایران و سوئیس که به امضای رؤسای جمهور دو کشور در اسفند ماه ۱۳۹۴ رسید، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. همکاری‌های علمی مندرج در این سند نیز نشان از اهمیت این حوزه دارد و ما آمادگی کامل خود را برای عملیاتی کردن این تفاهمات اعلام می‌کنیم.

غلامی با بیان اینکه جمعیت مسلمان و ایرانیان غیرمقیم در سوئیس، جمعیتی قابل توجه هستند، اظهار داشت: ایرانیان متخصص زیادی نیز در سوئیس حضور دارند که می‌توانند به توسعه همکاری‌های دو کشور کمک کنند.

وی از آمادگی ایران برای اعطای بورسیه تحصیلی در رشته زبان و ادبیات فارسی و رشته‌های اسلام‌شناسی و مطالعات ایران به داوطلبان و دانشجویان کشور سوئیس خبر داد و تصریح کرد: انجام پژوهش‌های مشترک علوم انسانی، علوم اجتماعی، فرهنگ و هنر به منظور شناخت دقیق‌تر ظرفیت‌های فراوان زبانی، فرهنگی و تمدنی ایران و نیز ایجاد تعاملات بیشتر دو جانبه با سوئیس و تبادل تجربیات در حوزه‌های فناوری و نوآوری، تربیت بدنی، علوم فنی و مهندسی، از دیگر پیشنهادهای ما برای همکاری است.

وزیر علوم با اشاره به انتخاب دانشگاه صنعتی اصفهان برای پیگیری تعاملات و ارتباطات علمی و دانشگاهی ایران با سوئیس، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های کشور سوئیس در آموزش دوره‌های فنی و اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی، افزون بر ظرفیت‌های علمی و فنی و دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان، دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی هم در نشست‌های آتی حضور یابند و از تجربیات به دست آمده در این زمینه بهره‌مند شوند.

مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس درتهران نیز در این دیدار با تاکید بر علاقه‌مندی و اراده بالای دولت متبوع خود در توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران از جمله همکاری‌های علمی و فناورانه ابراز داشت: برای بهره‌گیری بیشتر از نشست آتی مسئولان وزارت علوم دو کشور در بهار سال آینده در تهران، به نظر می‌رسد تعیین محورهای مشخص همکاری میان دو کشور می‌تواند سرعت بخشی به برنامه‌های توسعه تبادلات و همکاری‌های علمی فیمابین را به ارمغان آورد.

مارکوس لایتنر همچنین به حضور موثر تعداد زیادی از محققان و استادان ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناورانه سوئیس اشاره و یادآور شد: حضور این افراد سرمایه بسیار خوبی برای ارتقای ارتباطات و همکاری‌های علمی میان دو کشور به شمار می‌رود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان