تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶

اروپاییان جنگ تجاری با واشنگتن را کلید می زنند

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ" در گزارشی اعلام کرد مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی اقدامات متقابلی در واکنش به احتمال وضع تعرفه‌های وارداتی سنگین بر فولاد و آلومینیوم از جانب واشنگتن است.

رویداد۲۴-روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ" در گزارشی اعلام کرد مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی اقدامات متقابلی در واکنش به احتمال وضع تعرفه‌های وارداتی سنگین بر فولاد و آلومینیوم از جانب واشنگتن است. روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» امروز گزارش داد مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده سازی یک برنامه به منظور نشان دادن واکنش سریع به احتمال وضع این تعرفه‌های مالیاتی بر واردات آلومینیوم و فولاد هستند.

این روزنامه گزارش داد در صورتی که کشورهای اتحادیه اروپا تحت الشعاع این اقدام از جانب آمریکا قرار گیرند، «بخش اجرایی اتحادیه اروپا ظرف چند روز واکنشی مناسب به آن نشان خواهد داد.» این روزنامه در گزارش خود افزود تمرکز واکنش اتحادیه اروپا به چنین سناریویی، بر واردات محصولات کشاورزی از آمریکا، از جمله گوجه فرنگی و سیب زمینی معطوف خواهد شد.

این در حالی است که گزارش این روزنامه نشان می‌دهد تعرفه‌های مالیاتی، ممکن است بر واردات موتور سیکلت از آمریکا نیز وضع شود. این روزنامه اعلام کرد مقامات اتحادیه اروپا به احتمال وضع تعرفه وارداتی سنگین‌تر بر واردات موتور سیکلت‌های «هاروی دیویدسون» از ویسکانسین آمریکا نیز اشاره کرده اند.

همچنین، مقامات اروپایی هشدار داده اند در صورت وضع تعرفه‌های وارداتی در آمریکا، ممکن است دیگر محصولات خوراکی آمریکایی نیز در اروپا شامل چنین تعرفه‌هایی شوند.

اتاق بازرگانی و صنعت آلمان در پی تشدید شایعات درباره احتمال وضع تعرفه‌های وارداتی بر کالاهای ورودی به آمریکا، نسبت به احتمال وقوع یک جنگ تجاری جهانی هشدار داده بود.

پیشتر و در حین مناقشات تجاری بین اروپا و آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرج بوش، یک لیست از کالاهایی که احتمال وضع تعرفه‌های وارداتی بر آن‌ها وجود دارد تهیه شد؛ اما از آن هنگام تا کنون بسیاری از موارد موجود در این لیست تغییر کرده است.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، هفته گذشته پیشنهاد وضع تعرفه‌های مالیاتی سنگین برای کالاهای ورودی به آمریکا را مطرح کرد. او اعلام کرد ممکن است برای واردات فولاد 24 درصد، و برای واردات آلومینیوم به خاک آمریکا، 7.7 درصد مالیات وضع شود.

وی همچنین اشاره کرد در سناریوی احتمالی دیگر، این مالیات تنها به واردات از 5 کشور، از جمله روسیه و چین، تعلق خواهد گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باید تصمیم نهایی را درباره پیشنهاد مطرح شده از جانب وزیر بازرگانی این کشور اتخاذ کند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان