تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶

تهدید تروریسم افراط گرا در ایتالیا جدی است

در آستانه انتخابات پارلمانی ایتالیا، سرویس های اطلاعاتی این کشور در گزارش سالانه خود به نخست وزیری هشدار دادند، تهدیدات تروریسم افراط گرا در ایتالیا جدی و واقعی است.

رویداد۲۴-در آستانه انتخابات پارلمانی ایتالیا، سرویس های اطلاعاتی این کشور در گزارش سالانه خود به نخست وزیری هشدار دادند، تهدیدات تروریسم افراط گرا در ایتالیا جدی و واقعی است. در این گزارش توجه خاصی به پدیده تروریست های خارجی (129 نفر در ارتباط با ایتالیا ) شده است. البته در سال 2017 میلادی مورد خاصی از خروج جدید از قلمرو ملی به سوی صحنه های جنگ گزارش نشده است.

سرویس های اطلاعاتی همچنین به تبلیغات داعش از طریق پیام های خصمانه به زبان ایتالیایی و 'فشار با ماهیت تحریک آمیز' به ایتالیایی زبان ها و ایتالیایی های رادیکالزه شده در سطوح مختلف، از تبلیغات دینی پایه تا ارتباطات مهم با همتایان و شبه نظامیان فعال در خارج و حتی جنگجویان خارجی و افراد اخراج شده به دلایل امنیتی، اشاره کردند.

بر اساس این گزارش، روند رادیکالیزه شدن علاوه در اینترنت، در نشست های خانوادگی، مراکز تجمع و زندان ها، جایی که زمین برای کاشت ویروس افراط گرایی بارور است، بوقوع می پیوندد.

به عقیده سرویس های اطلاعاتی، داعش هنوز می تواند با سلول های آموزش دیده به اتحادیه اروپا ضربه بزند، همانطور که در سال 2017 میلادی 18 مورد حمله تروریستی در اروپا بوقوع پیوست.

داعش پس از شکست در سوریه و عراق، اقدامات تبلیغاتی خود را در حمایت از افراط گرایی فردی تقویت کرده است و از طرفداران خود دعوت به تشدید حملات در سوریه، عراق و سایر مناطق جغرافیایی کرده است. این درخواست ها منجر به حملات در اروپا و اهداف غربی شد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان