تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

جستجو جعبه سیاه هواپیمای ای. تی. آر 72ادامه دارد

مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همزمان با ادامه عملیات جستجو و انتقال پیکر مسافران هواپیمای ای.تی. آر 72، تاکنون جعبه سیاه آن پیدا نشده است.

رویداد۲۴-مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همزمان با ادامه عملیات جستجو و انتقال پیکر مسافران هواپیمای ای.تی. آر 72، تاکنون جعبه سیاه آن پیدا نشده است.' محمد سعید شرفی ' افزود: تکاوران ارتش هم اکنون در منطقه در حال جمع آوری پیکر مسافران این هواپیما هستند، اما وضعیت بد جوی، بارش برف و ابر شدید در محل سقوط هوپیما، امداد رسانی را با محدودیت های زیادی مواجه کرده است.

وی گفت: توضیحات فنی و تخصصی برای شناسایی جعبه سیاه این هواپیما به نیروهای امدادی، کوهنوردان و تکاوران ارتش داده شده تا هرچه سریع تر بتوانیم جعبه سیاه این هواپیما را پیدا کنیم.
مدیر کل دفترعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: با وجود سرمای شدید در منطقه عملیات جستجوی پیکر مسافران این پرواز ادامه دارد و تاکنون عملیات ما متوقف نشده است.
 پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد.
این هواپیما از نوع «ای. تی. آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج سقوط می کند.
روز گذشته علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به اعزام گروه های لازم به منطقه برای کمک به مسئولان محلی در همان روز حادثه اشاره کرد و گفت: تعیین نقطه ای که هواپیما در آن سقوط کرده بود به دلیل وسعت منطقه و شرایط بد آب و هوایی کار سختی بود که نیاز به یک مهندسی جدیدی داشت که در همه جای جهان ممکن است چنین چیزی رخ دهد.
رییس سازمان هواپیمایی کشور به تلاش های صورت گرفته برای شناسایی نقطه حادثه اشاره و خاطرنشان ساخت: دیدن نقطه نیاز به ابزاری خاص داشت که برای این منظور از کمک های سازمان فضایی ایران و همچنین کمک کشور روسیه استفاده شد، اما به دلیل وجود ابر در منطقه تصاویر ماهواره ای دید لازم را نداشت.
سرانجام پس از سه روز جستجو محل سقوط این هواپیما در یکی از رشته کوه های دنا در حدود 4 هزار متری پیدا شد و هم اکنون عملیات جستجو و انتقال پیکر مسافران این هواپیما ادامه دارد. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان