تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

فیلیپین سفیر امریکا را احضار کرد

دولت فیلیپین پس از قرار گرفتن نام رئیس‌جمهور این کشور در فهرست ارزیابی جهانی تهدیدات نهادهای اطلاعاتی امریکا، سفیر امریکا در مانیل را احضار کرد.

رویداد۲۴-دولت فیلیپین پس از قرار گرفتن نام رئیس‌جمهور این کشور در فهرست ارزیابی جهانی تهدیدات نهادهای اطلاعاتی امریکا، سفیر امریکا در مانیل را احضار کرد. سخنگوی رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، اعلام کرد‏ این کشور سفیر امریکا را پس از آنکه نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور در ارزیابی جهانی خود از تهدیدات، دوترته را در کنار سران کشور‌های کامبوج و تایلند قرار دادند، احضار کرد.

هری روکو گفت: سالوادور مدیالدیا، وزیر امور اجرایی، در دیدار با سانگ کیم، سفیر آمریکا در مانیل، گزارش ارزیابی جهانی تهدیدات را -که به وسیله نهاد‌های امنیتی آمریکا تهیه شده است-  مورد بحث قرارد اد.

روکو روز جمعه همچنین گفت: مدیالدیا از دیپلمات‌های فیلیپینی مستقر در واشنگتن خواسته است اقدامات دوترته را به منظور ارتقای توسعه اقتصادی و امنیت این کشور در سایه رعایت تمام ابعاد قوانین، تشریح کنند.

در گزارش نهاد‌های امنیتی آمریکا آمده است، انتظار می‌رود «تمایلات تمامیت‌خواهانه» در برخی از دولت‌های جنوب شرقی آسیا افزایش یابد و به این نکته اشاره کرده است که دوترته از احتمال تعلیق قانون اساسی خبر داده است.

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان