تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

خروج بی سابقه مهاجران اروپایی از انگلیس

روزنامه پلیتیکا چاپ بلگراد بر اساس داده های آماری انگلیس اعلام کرد از اکتبر 2016 تا سپتامبر 2017 بالاترین رقم خروج مهاجران از این کشور صورت گرفته و در حدود 130 هزار مهاجر اروپایی که در انگلیس زندگی می کردند، این کشور را ترک کردند.

رویداد۲۴-روزنامه پلیتیکا چاپ بلگراد بر اساس داده های آماری انگلیس اعلام کرد از اکتبر 2016 تا سپتامبر 2017 بالاترین رقم خروج مهاجران از این کشور صورت گرفته و در حدود 130 هزار مهاجر اروپایی که در انگلیس زندگی می کردند، این کشور را ترک کردند. با این حال بر اساس داده های دفتر آمار ملی انگلیس تعداد قابل توجهی از شهروندان اتحادیه اروپا که رقم آنها حدو 220 هزار نفر است در طی همین یک سال به انگلیس مهاجرت کرده اند.

مقایسه این آمار نشان می دهد که تفاوت بین تعداد شهروندان اروپایی مهاجر به انگلیس وآن هایی که این کشور را ترک کرده اند در فاصله زمانی اکتبر سال 2016 تا سپتامبر سال 2017 بالغ بر 90 هزار نفر می شود که پایین ترین سطح در 5 سال اخیر است.

مجموع خالص تفاوت ورود و خروج مهاجرین از انگلیس، در این 12 ماه از 244 هزار به 29 هزار نفر کاهش یافته است. در هر صورت این رقم خروج مهاجرین از انگلیس خیلی دورتر از هدف اعلام شده محافظه کاران حاکم بر این کشور است که در سال های 2010 ، 2015 و 2017 کاهش مهاجرین از کشورهای اتحادیه اروپا را زیر 100 هزار نفر وعده داده بودند.

دفتر آمار ملی انگلیس در گزارشی نوشت: مساله مهاجرت پیچیده است و بر روی تصمیم گیری در مورد آن عوامل زیادی می تواند تاثیر بگذارد که روج انگلیس از اتحادیه اروپا یکی از این عوامل است.

از طرفی، تعداد شهروندان انگلیسی که به طور دائم از کشور مهاجرت می کنند بیش از افرادی است که برای زندگی کردن به کشور باز می گردند.

اما ورود افرادی غیر از شهروندان اتحادیه اروپا به انگلیس در حال افزایش است. حدود 285 شهروند این کشورهای مختلف در 6 سال اخیر وارد انگلیس شده و 80 هزار نفر از آنان کشور را ترک کرده اند.

افزایش 205 هزار مهاجر غیر اروپایی به انگلیس بیشترین تعداد در 6 سال اخیر بوده است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان