تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

پاکستان در لیست نظارت حامیان مالی تروریسم قرار می گیرد

گروه ویژه اقدام مالی به عنوان یک نهاد بین دولتی مستقر در پاریس تصمیم گفته تا نام پاکستان را در لیست نظارت و رصد (بازرسی) حامیان مالی تروریسم قرار داد.

رویداد۲۴-گروه ویژه اقدام مالی به عنوان یک نهاد بین دولتی مستقر در پاریس تصمیم گفته تا نام پاکستان را در لیست نظارت و رصد (بازرسی) حامیان مالی تروریسم قرار داد. «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) تصمیم گرفته است که پاکستان را به لیست بازرسی(رصد و نظارت) حامیان مالی تروریسم اضافه کند.

به گفته منابع آگاه، نام پاکستان احتمالا از ماه ژوئن سال جاری میلادی (تیرماه سال آینده) در این فهرست قرار می گیرد.

براساس خبر تلویزیون دنیا، پیش از این چین، ترکیه و شورای همکاری خلیج فارسمخالفت خود را با اقدام آمریکا علیه پاکستان اعلام کرده بودند که گفته می‌شود در لحظات آخر دیروز، برخی از کشورهای عضو با این طرح موافقت کردند.

به گزارش ایرنا پیش از این، آمریکا تهدید کرده بود با همکاری انگلیس تلاش می کند تا نام پاکستان را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

گروه ویژه اقدام مالی یک نهاد بین دولتی مستقر در پاریس است که برای مبارزه با امور مالی غیر قانونی، معیارهای جهانی وضع می کند.

۳۷کشور جهان عضو اتحادیه تصمیم‌گیری در خصوص کشورهای حامی تروریسم هستند که شامل آمریکا، انگلیس، چین، هند، ترکیه و تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا است.

قرار دادن پاکستان در این فهرست که گفته می‌شود از ماه ژوئن سال جاری میلادی آغاز می شود، به اقتصاد و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در پاکستان ضربه شدیدی وارد می کند.

پاکستانی‌ها از پیامدهای منفی قرار گرفتن در این فهرست بر بانکداری و روابط اقتصادی با بقیه جهان نگرانند.

طی هفته‌های گذشته آمریکا مشغول چانه‌زنی با کشورهای مختلف بود تا پاکستان را در «فهرست خاکستری» کشورهای متهم به کم‌کاری در مقابله با تامین مالی تروریسم قرار دهد.

پاکستان طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در فهرست گروه ویژه اقدام مالی قرار داشت.

وزیر امور خارجه پاکستان شامگاه سه شنبه اول اسفندماه با انتشار پست توییتری اعلام کرد که رای گیری برای قرار دادن کشورش در لیست تامین کنندگان مالی تروریسم به مدت سه ماه به تاخیر افتاده است

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان