تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
عبدالرضا هاشم‌زائی، نماینده تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

شورای عالی امنیت ملی به مسئله مواجهه ورزشکاران ایرانی با اسرائیلی ورود کند

عبدالرضا هاشم‌زائی، نماینده تهران معتقد است ما نباید تحت عنوان مسابقه ندادن در مقابل اسرائیل، پوئنی را به طرف مقابل دهیم. به نظرم بی‌معنی است که اسرائیل شانس مدال داشته باشد و حتی مدال را کسب کند اما ما به خاطر مسابقه ندادن محروم شویم.
شورای عالی امنیت ملی به مسئله مواجهه ورزشکاران ایرانی با اسرائیلی ورود کند
رویداد۲۴- عبدالرضا هاشم‌زائی، نماینده تهران معتقد است ما نباید تحت عنوان مسابقه ندادن در مقابل اسرائیل، امتیازی را به طرف مقابل دهیم. به نظرم بی‌معنی است که اسرائیل شانس مدال داشته باشد و حتی مدال را کسب کند اما ما به خاطر مسابقه ندادن محروم شویم.

اتحادیه جهانی کشتی علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی را به دلیل باخت عمدی برای جلوگیری از رویارویی با حریف اسرائیلی به مدت شش ماه و مربی او حمیدرضا جمشیدی را به مدت دو سال از حضور در میادین کشتی محروم کرد.

علیرضا کریمی آذر ماه سال جاری در جریان مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان به عمد در مقابل حریف روس خود شکست خورد تا در مرحله بعد با رقیب اسرائیلی روبرو نشود. او شانس اصلی مدال طلای ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم بود. پس از این شکست پر حرف و حدیث، رسول خادم رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی ایران خواستار آن شد که برای جلوگیری از تعلیق فدراسیون در آینده فکری اساسی شود. او می‌گوید حتی فلسطینی‌ها هم از این ایثارگری ورزشکاران ما اطلاع ندارند.

چند ماه قبل و پیش از شکست داوطلبانه علیرضا کریمی برای عدم رویارویی با کشتی‌گیر اسرائیلی، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی دو بازیکن ملی پوش فوتبال ایران در لباس تیم باشگاهی خود(پانیونیوس یونان) مقابل تیم مکابی رژیم صهیونیستی در لیگ اروپا حاضر شدند که با واکنش تندی از سوی محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش روبرو شدند. 

اکنون و پس از گذشت ماه‌ها از آن بازی همچنان مسعود شجاعی به دلایلی که فنی به نظر نمی‌رسد از حضور در تیم ملی محروم شده است. حال و پس از این اتفاقات اخیر این سوال برای مردم و اهالی ورزش مطرح شده که آیا قرار است این سیاست همچنان ادامه داشته باشد؟ آن در شرایطی که رئیس اتحادیه جهانی کشتی تاکید کرده است که باید از محرومیت علیرضا کریمی درس گرفت در غیر این صورت خطر محرومیت‎های سنگین کشتی و ورزش ایران را تهدید می‎کند.
 
عبدالرضا هاشم‌زائی، نماینده مردم در تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره چالش و محرومیت اخیر کشتی کشور به واسطه عدم حضور ورزشکاران ایرانی مقابل ورزشکاران اسرائیلی گفت: من اصولاً با رفتارهای سیاسی که با ورزش و ورزشکاران می‌شود مخالفم و نباید با غرور کشتی‌گیران کشورمان و همچنین مردم که دوست دارند پرچم ایران به اهتزار درآید و سرود ملی این طنین‌انداز شود بازی کرد.

عضو فراکسیون امید درباره دعوت نشدن مسعود شجاعی به تیم ملی فوتبال هم گفت: آن موضوع، یک مسئله استثنایی بود، چون این فوتبالیست‌ها داشتند در یک تیم خارجی فعالیت می‌کردند و آن تیم در مقابل باشگاهی از اسرائیل صف‌آرایی کرد. به نظر من آن بازی ارتباطی با احسان حاج صفی و مسعود شجاعی نداشت. اتفاقاً در همان ایام من و برخی همکاران در مجلس راجع به این موضوع اعلام موضع کردیم زیرا آن برخورد و محروم کردن این دو بازیکن از حضور در تیم فوتبال ایران بی‌مورد بود.

وی افزود: به هر حال این دو فوتبالیست ایرانی با باشگاه خود قرارداد داشتند و متعهد بودند که برای تیمشان بازی کنند و نمی‌توانستند برخلاف عهدشان عمل کنند. اگر قرار باشد مسعود شجاعی به خاطر این موضوع همچنان به تیم ملی دعوت نشود ما به عنوان نمایندگان مجلس، حتماً به وزیر ورزش تذکر خواهیم داد.

هاشم زائی ادامه داد: کشتی چون ورزش انفرادی است کمی با فوتبال متفاوت است. به طور کلی پس از انقلاب در رشته‌های ورزشی مختلف، تیم‌های ملی ایران در مقابل ورزشکاران اسرائیلی حاضر نشدند ولی با توجه به سخت‌گیری‌های مجامع بین‌المللی ورزش که بنا دارد ورزشکاران و تیم‌های ملی ما را با محرومیت و تعلیق روبرو کند و مخصوصاً که کشتی ورزش اول کشور و مدال‌آوری برای کاروان ما بوده باید درباره رقابت با ورزشکاران ایرانی تجدید نظر کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما نباید تحت این عنوان امتیازی را به طرف مقابل دهیم. به نظرم بی‌معنی است که اسرائیل شانس مدال داشته باشد و حتی مدال را کسب کند اما ما به خاطر مسابقه ندادن محروم شویم. این نظر من فقط معطوف به کشتی نیست بلکه معتقدم در تمام رشته‌ها باید این سیاست را در پیش گرفت.

هاشم‌زائی در پایان و در خصوص اینکه ورزشکاران ایرانی نمی‌توانند در این رابطه برای خود تصمیم بگیرند پس چه باید کرد؟ گفت: به نظر من چون موضوع به این حد رسیده برای بحث و بررسی بیشتر و اتخاذ تصمیمی در راستای تامین منافع ملی و جلوگیری از تضییع حق ورزشکاران ایرانی باید شورای عالی امنیت ملی به این مسئله ورود کند. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان