تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

خبرنگاران سزاوار تخفیف ویژه هستند/تفاوتی میان خبرنگاران و جراحان نیست

نرخ عوارض ورود خبرنگاران به محدوده طرح ترافیک از 50 درصد به 90 درصد افزایش یافت.

رویداد۲۴-نرخ عوارض ورود خبرنگاران به محدوده طرح ترافیک از 50 درصد به 90 درصد افزایش یافت.در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر نرخ عوارض ورود خبرنگاران به طرح ترافیک از 50 درصد به 90 درصد افزایش یافت.

علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه فرمانداری در این مورد اشکال نگرفته بود در رابطه با این پیشنهاد کمیسیون برای تخفیف به خبرنگاران گفت: با توجه به تعرفه این بند را اصلاح کرده و سهمیه خبرنگاران را به کف قیمت رسانده‌ایم، البته با اجازه آقای پورسیدآقایی که کاملا مخالف این مساله هستند.

حبیب‌زاده به عنوان پیشنهاد گفت: من مخالف این تغییرات بودم اما به این نتیجه رسیدم که باید با این تغییرات جزئی فرمانداری موافقت کنیم تا این کار شروع شود و مصوبه طرح جدید ترافیک اجرا گردد. با این حال رسولی به عنوان مخالف از اعضای شورا خواست که روی مواضع خود بایستند و گفت من مخالف هستم که خبرنگاران را جزو 10 درصد سهمیه ویژه ببینیم، چراکه تفاوتی میان خبرنگاران و جراحان نیست و چرا برای مثال جراحان نباید از این عوارض استفاده کنند.

با این حال احمد مسجدجامعی، عضو دیگر شورای شهر به عنوان موافق وظایف شورا و خبرنگاران را در راستای نظارت همسو دانست و گفت: وظیفه شورا نظارت است و به همین دلیل با خبرنگاران ارتباط نزدیک دارد و این چیز عجیبی نیست. برای مثال تخریب امور امامزاده عبدالله وقتی مورد توجه قرار گرفت و تاثیرگذار شد که جامعه خبری در آن ورود کردند وگرنه پیش از این آقای حبیب‌زاده در این رابطه تذکر داده بودند اما هیچ بازتاب خبری‌ای نداشت.

وی ادامه داد: گسترش نظارت عمومی پشتوانه سلامت ماست. خبرنگاران سزاوار این تخفیف ویژه هستند و فرماندار هم در این خصوص اعلام کرد که اگر شهرداری می‌تواند تغییرات جدید در مصوبه بدهد و این تغییرات را در جهت ارتقای مدیریت شهری می‌بینم.

حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی نیز به عنوان موافق گفت: خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند و با شفافیت و پاکدستی باید با فساد مقابله کرد. خبرنگاران بازوی شورای شهر محسوب می‌شوند.

هاشمی رئیس شورای شهر در واکنش به اظهارات حق‌شناس گفت: اگر آنها چشم و گوش هستند ما چه هستیم. حق‌شناس نیز پاسخ داد ما قلبیم و این مسیر برای احقاق حقوق جامعه خبرنگاران باید طی شود.

در ادامه جلسه بعد از بیان اظهاراتی از سوی برخی از اعضا همچون اینکه چه کسی جرأت دارد؛ جلوی خبرنگاران رای ندهد و یا چطور است به راننده خبرنگاران هم طرح بدهیم این پیشنهاد به رای گذاشته شد و توسط اعضای شورا به تصویب رسید.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان