تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

ورود به طرح ترافیک برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا رایگان شد

پرداخت عوارض ورود به طرح ترافیک برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا حذف شد.

رویداد۲۴-پرداخت عوارض ورود به طرح ترافیک برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا حذف شد.در جریان چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران پیشنهادات کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در رابطه با اعتراضات فرمانداری به هیات تطبیق به طرح ترافیک جدید مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از این موارد اعتراض به سهمیه جانبازان و ایثارگران اختصاص داشت. براساس پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر وسایل نقلیه با پلاک ویلچر و انجام فعالیت‌ها و وظایف شغلی و امور درمانی ایشان مستلزم ورود به محدوده طرح ترافیک است و همچنین جانبازان ۲۵ به بالا با رعایت سقف مجوزهای ورودی به محدوده در جهت انجام فعالیت‌ها وظایف قانونی و امور درمانی و با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران مشمول پرداخت عوارض موضوع این مصوبه نخواهند بود.

علیخانی به عنوان موافق و پیشنهاددهنده این تبصره گفت: بنیاد شهید خودش سهمیه‌‌بندی دارد و اعطای سهمیه آنها دست ما نیست. ما فقط می‌توانیم نرخ تعیین کنیم.

پورسیدآقایی معاون شهردار نیز با بیان اینکه مجبوریم کنار بیاییم، گفت: این توضیحات درست است. ما نمی‌توانیم به همه جانبازان سهمیه دهیم اما اگر شورا روی مصوبه قبلی شورا که ضریب صفر درصد فقط برای جانبازان ۲۵ درصد اعصاب و روان و ۷۵ درصد به بالا بود پافشاری کند، این مصوبه توسط هیات تطبیق رد شده و دوباره به حل شورای حل اختلاف و وزارت کشور خواهد رفت.

وی ادامه داد:‌ بر همین اساس وزارت کشور اعلام خواهد کرد از آنجایی که باید قانونا ورود جانبازان به طرح رایگان باشد دوباره به شورا اصرار خواهد کرد باید ورود این افراد به محدوده را مجانی کنید. در نتیجه مجبورید کنار بیایید. در ادامه پیشنهاد کمیسیون به رای گذاشته شده و با اکثریت آرا به تصویب رسید. در نتیجه جانبازان ۲۵ درصد به بالا برای ورود به طرح ترافیک نباید عوارضی پرداخت کنند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علیرضا توانا محمدی
|
Afghanistan
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
اینجانب علیرضا توانا محمدی در خواست طرح ترافیک هستم ۲۵ درصد جانباز می باشم و احتیاج به طرح ترافیک دارم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان