تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

پوتین: آتش‌بس سوریه شامل عملیات‌های ضدتروریستی نمی‌شود

رییس‌جمهوری روسیه با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در خصوص آخرین تحولات سوریه تلفنی گفت‌وگو کرد.

رویداد۲۴-رییس‌جمهوری روسیه با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در خصوص آخرین تحولات سوریه تلفنی گفت‌وگو کرد. رییس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با همتای فرانسوی خود و صدراعظم آلمان اعلام کرد،‌ آتش‌بس در سوریه شامل عملیات‌های ضدتروریستی نمی‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در خصوص آخرین تحولات سوریه تلفنی گفت‌وگو کرد.

در تماس تلفنی رهبران روسیه، فرانسه و آلمان وضعیت بحرانی در غوطه شرقی و مشکلات مرتبط با دسترسی کمک‌های انسان دوستانه به این منطقه و سایر مناطق سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

کرملین اعلام کرد: توجه ویژه‌ای به این مسأله به عمل آمد که توقف عملیات نظامی شامل عملیات‌ها علیه گروه‌های تروریستی نمی‌شود.

پوتین، مرکل و ماکرون نتایج همکاری مشترک و سازنده‌ای را که به تصویب قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد منجر شد، مورد تقدیر قرار دادند.

بر اساس بیانیه سرویس مطبوعاتی کرملین، رهبران این سه کشور همچنین بر اهمیت تداوم تلاش‌های مشترک در راستای تحقق کامل و سریع اجرای این قطعنامه تاکید کردند.

رئیس جمهوری روسیه در این تماس تلفنی درباره اقدامات کشورش در سوریه در راستای تأمین امنیت غیرنظامیان و ارائه کمک‌های بشردوستانه سخن گفت.

رهبران آلمان، روسیه و فرانسه همچنین در خصوص راهکارهایی برای تبادل اطلاعات درباره تحولات سوریه از طریق کانال‌های متعدد توافق کردند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان