تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

باید نگاه خانواده‌ها را به آب تغییر دهیم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: اگر در مسیر اصلاح الگوی مصرف آب حرکت نکنیم باید منتظر پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و... باشیم.

رویداد۲۴-معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: اگر در مسیر اصلاح الگوی مصرف آب حرکت نکنیم باید منتظر پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و... باشیم.معصومه ابتکار در نشست نقش خانواده در مدیریت مصرف آب و تشکیل شبکه مروجین اصلاح الگوی مصرف آب گفت: در حال حاضر در بسیاری از نقاط کشور آب با کیفیت و استانداردهای جهانی در اختیار است و این تصور نادرستی است که چون کالایی در اختیار است پس نیازی نیست در حفظ آن بکوشیم.

وی با بیان اینکه چندین برابر مبلغی که مصرف‌‌‌کننده پرداخت می‌کند برای آب هزینه می‌شود که دولت در قالب یارانه آن را از مشترک دریافت نمی‌کند، بنابراین  آب به نظر کالایی بی‌ارزش و کم‌‌قیمت می‌آید، اظهار داشت: این نادرست است که بخش عظیمی از آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، چراکه صرفه‌‌‌‌جویی در بخش خانگی به دلیل هزینه‌های بالایی که برای تأمین و تصفیه آب می‌شود، بسیار مهم است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اگر در مسیر اصلاح الگوی مصرف آب حرکت نکنیم باید منتظر پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و... باشیم، تصریح کرد: در مقابل مشکلی مانند الگوی نادرست مصرف آب که کشور را به مخاطره می‌اندازد باید نگاه خانواده‌ها را به آب تغییر دهیم که در این زمینه می‌توان از توان سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب پویش‌های اجتماعی بهره برد.

ابتکار با بیان اینکه نباید به کالای با ارزشی مانند آب یارانه تعلق بگیرد چون آب به عنوان سرمایه کشور محسوب می‌‌شود، خاطرنشان کرد: اگر در این همایش به راهکارهای عملی اصلاح الگوی مصرف آب برسیم می‌توانیم مشارکت خانواده‌ها و به‌ ویژه زنان و جوانان را برای پویشی اجتماعی در این زمینه جلب کنیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان