تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

پلیس: افزایش ساعت فعالیت صنوف تا یک بامداد/ جام جهانی جایزه رانندگان قانون‌مدار

رییس پلیس پایتخت از افزایش ساعات اصناف در روزهای باقیمانده از سال خبر داد و تمهیدات و تدابیر پلیس در این ایام را تشریح کرد.

رویداد۲۴-رییس پلیس پایتخت از افزایش ساعات اصناف در روزهای باقیمانده از سال خبر داد و تمهیدات و تدابیر پلیس در این ایام را تشریح کرد.

سردار حسین رحیمی در نشست خبری که ظهر امروز در مقر پلیس راهور تهران برگزار شد، با اشاره به تدابیر پلیس در روزهای پایانی سال اظهار کرد: امسال نیروهای ما با تمام توان پای کار هستند و در ماموریت‌های پیش‌رو همچون طرح ترافیکی ایام نوروز، طرح ترافیکی شب عید، برنامه‌های چهارشنبه سوری، برنامه خریدهای نوروزی، پنجشنبه و جمعه آخر سال و... حضور خواهند داشت.

وی درباره برنامه‌های پلیس برای چهارشنبه سوری اظهار کرد: قطعا با هماهنگی‌های انجام شده و همانطور که پیش از این اعلام کردیم، امسال بدون هیچ‌گونه اغماض و با قاطعیت با افرادی که بخواهند در شب چهارشنبه آخر سال هنجارشکنی کنند برخورد خواهد شد. این افراد متاسفانه اکثرا جوان هستند و خودشان هم نمی‌دانند که با اقدامات خود چه صدمه‌ای به خود و جامعه می‌زنند و متأسفانه هر ساله تعداد قابل توجهی از افراد برای حوادث چهارشنبه سوری نقص عضو می‌شوند.

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر نقش خانواده‌ها در پیشگیری از این حوادث افزود: مهم‌ترین نقش را خانواده‌ها برعهده دارند و ما از آنها می‌خواهیم فرزندان اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان را کنترل کرده و بر رفتارشان نظارت داشته باشند.

رحیمی افزود: مراکز عمده خرید و فروش مواد محترقه تحت نظارت پلیس قرار گرفته و تذکرات لازم نیز به آنها داده شده است و در صورتی که این واحدها دست به فروش موادمحترقه بزنند قطعا با برخورد قاطع پلیس روبه‌رو خواهند شد و واحدهای صنفی‌شان از سوی پلیس اماکن پلمب خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس در شب چهارشنبه آخر سال از حوالی ساعت 15 در آماده باش کامل خواهد بود، گفت: درخواست ما از پلیس این است که با پلیس همراهی داشته باشند اما متخلفان باید بدانند که در صورت ارتکاب تخلف بازداشت شده و خودرویشان نیز تا پایان تعطیلات عید توقیف خواهد شد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به کشف 9 انبار بزرگ مواد محترقه در تهران گفت: فعالیت‌های پلیس در این زمینه ادامه خواهد داشت.

سفر به جام جهانی جایزه رانندگان قانون‌مدار

رحیمی به هماهنگی میان پلیس و بانک ملی برای تشویق تعدادی از رانندگان قانون‌مدار اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده تعدادی از رانندگان قانون‌مدار از سوی پلیس راهور شناسایی و با هماهنگی این بانک به جام جهانی اعزام خواهند شد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود از دستگیری 5 مأمور قلابی در 6 ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: این افراد در پوشش مأمور ناجا اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کردند.

افزایش 30 درصدی ترافیک عصرگاهی تهران در روزهای پایانی سال

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به وضعیت ترافیکی تهران در روزهای باقیمانده از سال افزود: در این ایام شاهد افزایش 30 درصدی افزایش ترافیک تهران به ویژه در بعدازظهرها هستیم و تلاش تمامی همکاران من بهبود وضعیت ترافیکی است.

وی با بیان اینکه سبک شدن حجم ترافیک به بعد از ساعت 22 شب رسیده است، گفت: در این زمینه هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا مأموران ما در معابر حضور داشته باشند.

افزایش ساعات کار صنوف تا یک بامداد

رییس پلیس پایتخت به هماهنگی‌های صورت گرفته میان پلیس و صنوف اشاره کرد و گفت: به درخواست اتاق اصناف پیشنهاد شد تا فعالیت صنوف در روزهای پایانی سال در تهران افزایش داشته باشد که در همین راستا ما موافقت کردیم تمام واحدهای صنفی ساعات کاری‌شان تا ساعت یک بامداد افزایش یابد و حدود 2 ساعت نسبت به حالت عادی بیشتر شود.

رحیمی با بیان اینکه این افزایش ساعت از روز گذشته آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، درباره اینکه آیا این افزایش ساعت شامل طلافروشی‌ها می‌شود یا خیر؟ گفت: ساعات کاری طلافروشی‌ها نیز یک ساعت افزایش پیدا کرده اما تا ساعت یک بامداد نیست.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی و مدیریت ترافیک در تهران گفت: در ماه‌های اخیر بیش از 3000 نیرو که عمدتا از پرسنل وظیفه هستند، به مجموعه پلیس راهور اضافه شده است اما به هرحال مشکلات ترافیک وجود دارد به ویژه آنکه میزان خودروها در تهران 4 تا 5 برابر بیشتر از ظرفیت خیابان‌هاست و همین سبب افزایش حجم ترافیک می‌شود.

علل افزایش حجم ترافیک در تهران

رحیمی در ادامه به علل افزایش حجم ترافیک در تهران اشاره کرد و گفت: علاوه بر تعداد خودروها که حجم‌شان بیشتر از ظرفیت خیابان‌هاست، ترافیک علل دیگری هم دارد که خرابی خودروها به ویژه خودروهای سنگین از جمله مهم‌ترین آن است.

وی اضافه کرد: نکته بعدی مربوط به تصادفات نیز که در سطح معابر نیز رخ می‌دهد. متأسفانه بسیاری از رانندگان حتی با کوچک‌ترین تصادف حاضر به تغییر محل خودرو نبوده و همین موضوع باعث افزایش حجم ترافیک می‌شود.

رییس پلیس پایتخت برگزاری مراسمات مختلف که عمدتا جنبه ملی دارند را عامل دیگری برای افزایش حجم ترافیک در تهران برشمرد و گفت: پس از آن نیز نشست آسفالت و برف و باران از جمله مواردی است که موجب سنگینی ترافیک در معابر می‌شود.

رحیمی درباره اقدامات صورت گرفته برای مدیریت ترافیک در روزهای پایانی سال نیز اظهار کرد: از ساعت 14 در این ایام عوامل راهور در آماده باش 70 درصدی هستند و در مراکز پرتردد مستقر خواهند شد.

نظارت نامحسوس ماموران آگاهی با لباس شخصی

رییس پلیس پایتخت با اشاره به تدابیر انتظامی در اطراف مراکز خرید و معابر پرتردد نیز گفت: همکاران من در پلیس آگاهی با لباس شخصی مستقر خواهند شد و به منظور پیشگیری از سرقت به ویژه در مراکز خرید و فروشگاه‌ها اقدامات لازم را انجام خواهند داد. همچنین علاوه بر آن صدها مأمور ما با لباس فرم نیز در معابر حضور دارند.

رحیمی با بیان اینکه درباره اینکه شهروندان چطور می‌توانند نسبت به سودجویانی که ممکن است تحت پوشش مامور لباس شخصی پلیس دست به اخاذی آنها بزنند اقدام کنند، گفت: تمام ماموران ما کارت شناسایی دارند و شهروندان باید از هر فردی کارت شناسایی‌اش را دریافت کند که ما در این زمینه ابلاغ‌های لازم را نیز انجام داده‌ایم.

وی در ادامه درباره طرح ترافیکی پنجشنبه و جمعه آخر سال نیز گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شده و ما در این ایام نیز حضور خواهیم داشت.

رییس پلیس پایتخت درخصوص برخورد پلیس با دستفروشان نیز گفت: با اقدامات انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری دستفروشان ساماندهی می‌شوند اما اگر اقدام به ایجاد مزاحمت در تردد خودروها و شهروندان کرده باشند قطعا پلیس نیز در این زمینه با هماهنگی شهرداری ورود خواهد کرد.

رحیمی درباره ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی نیز گفت: در جلسه‌ای که با آقای پورسیدآقایی معاون شهردار تهران داشتیم، مقرر شد که مترو و اتوبوسرانی تا ساعت یک بامداد در شب عید فعالیت داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح ترافیک جدید شهرداری در سال آینده و سهمیه خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در حال اجراست و دوربین در مبادی خروجی نیز در حال نصب است که پس از انجام تست‌ها و آزمایشات می‌توان طرح ترافیک جدید را اجرایی کرد. در مورد سهمیه خبرنگاران نیز شهرداری باید ورود کند و پلیس ورودی در این زمینه نداشته است.

رییس پلیس پایتخت درباره اجرای طرح زوج و فرد نیز گفت: طرح زوج و فرد ارتباطی با طرح ترافیک جدید و موضوعی که در شورای شهر مطرح شده ندارد.

رحیمی درباره تدابیر نوروزی پلیس نیز تصریح کرد: 300 چادر و ایستگاه نوروزی را در ایام نوروز در نقاط مختلف تهران برگزار خواهیم کرد و این چادرها در کنار کلانتری‌ها به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد. تلاش ما بر این است که مأموران ما در اکثر کوچه‌ها و خیابان‌ها حضور داشته باشند و اقدام به گشت زنی در سطح محلات کنند. خانواده‌ها نیز باید از نگهداری اقلام و لوازم گرانبها در خانه‌های خود خودداری کنند.

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره تخلفات مأموران پلیس و اینکه آیا هنگام جریمه کردن، راننده باید از خودرو پیاده شود یا مامور گفت: ما این موضوع را ابلاغ کرده‌ایم و مامور باید به محل طرف خودروی متخلف برود. به طور کلی تمامی تخلفات ماموران را شهروندان از طریق تماس 197 می‌توانند گزارش کنند.

رحیمی همچنین از ممنوعیت اسباب‌کشی و جابه‌جایی وسایل در ایام نوروزی خبر داد و گفت: هرگونه اسباب‌کشی و جابه‌جایی وسایل در تعطیلات نوروز ممنوع است و تنها با مجوز کلانتری امکان آن وجود دارد.

لزوم احیای سرویس ادارات

رییس پلیس تهران در پاسخ به سوال دیگر درباره معضل جای پارک در تهران نیز گفت: این موضوع یکی از معضلات جدی تهران است و در آن دچار مشکل هستیم در این زمینه باید عوامل شهرداری و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه تدابیری را بیاندیشند.

رحیمی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری سرویس ادارات کار بسیار اشتباهی بود، گفت: این موضوع ابعاد مختلفی داشت که تنها یکی از آنها این بود که به ازای هر یک سرویس ادارات، دست کم 30 خودرو به معابر افزوده شد. بنابراین به نظر می‌رسد که احیای این سرویس‌ها لازم است.

رحیمی درباره اینکه در ایام نوروز چه جرائمی شایع است نیز گفت:‌ در آن روزها سرقت منازل و پس از آن سرقت خودرو جزء جرائم شایع است و تاکیدات ما نیز در همین راستا و به منظور پیشگیری از این موارد است.

نظرات شما
پیشخوان