تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره سوالات هدفمند دامادی عضو كميسون عمران از وزرای اقتصاد و كار 

مجلس پیگیر بازگشایی جعبه سیاه قرارداد هواپیمای ATR72 با بیمه ایران

آنچه از شواهد پیدا است دیگر كسی حاضر نیست تا در مقابل دوربین‌ها قرار گیرد و همچون عباس آخوندی وزیر راه به خانواده‌های عزادار بگوید: «جای نگرانی نیست همه کشته‌شدگان و مجروحان بیمه هستند!».
مجلس پیگیر بازگشایی جعبه سیاه قرارداد هواپیمای ATR72 با بیمه ایران
رویداد۲۴ جعبه سیاه هواپیمای ATR72 سرانجام با کمک نیروهای امدادی پیدا شد تا طی روزهای آینده پرده از راز سقوط این پرواز که منجر به کشته شدن 66 تن از مسافران مسیر تهران – یاسوج بود برداشته شود؛ اما این هواپیما رازها و ابهام‌ها دیگری هم دارد ازجمله در ارتباط با قرارداد بیمه‌ای میان شرکت هواپیمایی آسمان و بیمه ایران که برای باز کردن جعبه سیاه آن محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس دست‌به‌کار شده است.
  
از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج روزها می‌گذارد و داغ داغ‌دیدگان این پرواز هنوز در سرمای شدید دنا تازه و شعله‌ور ‌است. خانواده‌های اندوهگینی که هنوز نتوانسته‌اند اجساد عزیزانش را شناسایی كنند تا برای تسلای خود، پیكرهایشان را به دل خاك بسپارند.

اما قطعاً این، همه اندوه خانواده‌ها نیست. خصوصاً وقتی متوجه شوند كه در قرار داد بیمه‌ای شركت هواپیمایی آسمان با بیمه ایران شبهات و ابهامات گسترده و پیچیده‌ای همچون چگونگی وقوع این سانحه وجود دارد و شاید برای كشف آن نیاز به باز كردن جعبه سیاه دیگری باشد.

آنچه از شواهد پیدا است دیگر كسی حاضر نیست تا در مقابل دوربین‌ها قرار گیرد و همچون عباس آخوندی وزیر راه به خانواده‌های عزادار بگوید: «جای نگرانی نیست همه کشته‌شدگان و مجروحان بیمه هستند!». زیرا از قرار معلوم در بیمه‌نامه پرواز ATR72 اشكالات و ایرادات مختلفی وجود دارد.

ازاین‌رو محمد دامادی نماینده مردم ساری و عضو كمیسیون عمران دست بر این موضوع گذاشته و به وزرای اقتصاد و كار فرصت ٤٨ ساعته برای پاسخ دادن به پرسش‌های صریح خود داده است تا در مقابل افكار و انظار عمومی جعبه سیاه بیمه‌ای پرواز تهران - یاسوج را باز كند.

این نماینده مجلس با طرح سؤالات هدفمند به‌طور هم‌زمان از دو طرف ماجرا و درخواست ارائه اسناد و مدارك لازم برای راستی آزمایی اطلاعات، درصدد شفافیت و پاسخ‌گو كردن مدیرانی است كه به‌وقت لازم به‌جای پاسخگوی به عملكرد خود صرفاً به دنبال پنهان‌کاری و توجیه كردن ماجرا هستند.

دامادی در نامه‌ای خطاب به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشت: 

برادر ارجمند جناب آقای دكتر ربیعی
وزیر محترم تعاون، كار و رفاه اجتماعی

سلام‌علیکم؛
با توجه به سقوط غم‌انگیز هواپیمای ATR72 شركت هواپیمایی آسمان از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی كشوری در مسیر پروازی تهران - یاسوج و از دست دادن غم‌انگیز جمع كثیری از هم‌وطنان عزیزمان و با توجه به وظیفه ذاتی نمایندگان خانه ملت در امر نظارت مستدعی است دستور بفرمائید ظرف حداكثر ٤٨ ساعت پاسخ پرسش‌های اینجانب به‌صورت صریح داده شود تا زوایای كامل این رویداد تلخ مشخص گردد.

١- آیا بیمه‌نامه شركت هواپیمایی آسمان با بیمه ایران اعتبار دارد؟ (یك نسخه از قرار داد به پیوست ارائه شود)

٢- آیا شركت هواپیمایی آسمان به تعهدات مالی خود در قبال قرارداد با بیمه ایران عمل كرده است؟ (یك نسخه از وضعیت پرداخت‌ها و بدهی ارائه شود)

٣- اگر شركت هواپیمایی آسمان به بیمه ایران بدهكار است تاكنون چه اقداماتی در خصوص پرداخت دیون خود داشته است؟

٤- نحوه پرداخت‌های شركت هواپیمایی آسمان به بیمه ایران تاكنون به چه نحوی و به چه میزانی بوده است؟ (چك، اوراق، نقد و یا غیره)

٥- آیا بیمه ایران از بابت قرارداد، خود را متعهد به پرداخت دیه کشته‌شدگان حادثه هوایی یاسوج و از طرفی تأمین خسارت هواپیمای سقوط كرده به شركت هواپیمایی آسمان می‌داند؟ در صورت جواب خیر، اقدامات شركت آسمان جهت پرداخت دیه کشته‌شدگان و نحوه جبران خسارت هواپیمای ساقط شده چیست؟

جوابگویی سریع و بدون فوت وقت دستگاه‌های مربوطه زیرمجموعه جنابعالی مورد انتظار اینجانب می‌باشد.

مجلس پیگیر ابهام بزرگ قرارداد بیمه ATR72 با بیمه ایرانمجلس پیگیر بازگشایی جعبه سیاه قرارداد بیمه ATR72 با بیمه ایرانمجلس به دنبال بازگشایی جعبه سياه قرارداد بیمه ATR72 با بیمه ایرانجعبه سياه سقوط هواپيماي ATR72 در مجلس باز مي شود!

دامادی همچنین در نامه‌ای دیگر خطاب به مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی نوشت:

برادر ارجمند جناب آقای دكتر كرباسیان
وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

سلام‌علیکم؛
با توجه به سقوط غم‌انگیز هواپیمای ATR72 شركت هواپیمایی آسمان در مسیر پروازی تهران - یاسوج و از دست دادن غم‌انگیز جمع كثیری از هم‌وطنان عزیزمان و با توجه به وظیفه ذاتی نمایندگان خانه ملت در امر نظارت مستدعی است دستور بفرمائید ظرف حداكثر ٤٨ ساعت پاسخ پرسش‌های اینجانب به‌صورت صریح داده شود تا زوایای كامل این رویداد تلخ مشخص گردد.

١- آیا بیمه ایران طرف قرارداد شركت هواپیمایی آسمان می‌باشد؟

٢- شركت هواپیمایی آسمان از چه تاریخی با شركت بیمه ایران قرار داد دارد؟ (یك نسخه از قرار دادها به پیوست ارائه شود)

٣- آیا شركت هواپیمایی آسمان به بیمه ایران بدهکار است؟ (یك نسخه از وضعیت پرداخت و میزان بدهی ارائه شود)

٤- اگر شركت هواپیمایی آسمان به بیمه ایران بدهكار است، شركت بیمه چه پیگیری و اقدام حقوقی جهت وصول مطالبات انجام داده است؟

٥- نحوه پرداخت‌های شركت هواپیمایی آسمان به بیمه ایران تاكنون به چه نحوی بوده است؟ (به‌صورت اوراق، چك، نقد و یا غیره)

٦- آیا بیمه ایران از بابت پرداخت دیه کشته‌شدگان حادثه هوایی یاسوج و از طرفی تأمین خسارت هواپیمای سقوط كرده، خود را متعهد به جبران هزینه‌های آن می‌داند؟ در صورت جواب خیر علت توضیح داده شود.

جوابگویی سریع و بدون فوت وقت دستگاه‌های مربوطه زیرمجموعه جنابعالی مورد انتظار اینجانب می‌باشد.

مجلس پیگیر ابهام بزرگ قرارداد بیمه ATR72 با بیمه ایرانمجلس پیگیر بازگشایی جعبه سیاه قرارداد بیمه ATR72 با بیمه ایرانمجلس به دنبال بازگشایی جعبه سياه قرارداد بیمه ATR72 با بیمه ایرانجعبه سياه سقوط هواپيماي ATR72 در مجلس باز مي شود!
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسین عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
گرفتی مارو؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان