تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

باید برای مردم مشخص شود چرا زندانیان در زندان‌ها می‌میرند/ محمد راجی نمی‎توانست ضدانقلاب باشد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: محمد راجی، جانباز جنگ بود و قسمتی از جان خود را برای اسقرار و ارزش‌های نظام داده بود و این فرد هیچ وقت نمی‎توانست یک ضدانقلاب باشد.

رویداد۲۴- غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: محمد راجی، جانباز جنگ بود و قسمتی از جان خود را برای اسقرار و ارزش‌های نظام داده بود و این فرد هیچ وقت نمی‎توانست یک ضدانقلاب باشد.

پس از اتفاقات تلخ چند هفته گذشته خیابان گلستان هفتم، تعدادی از دراویش بازداشت شدند و همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برند. در این بین خبر درگذشت محمد راجی یکی از این بازداشت‌شدگان که سابقه حضور در جنگ را داشته و جانباز هم بوده تا حدی نگرانی ها را نسبت به وضعیت این افراد را افزایش داده است. جدا از آن این اتفاق پس از انتشار چندین خبر در ارتباط با خودکشی تعدادی از افراد در بازداشت از جمله سینا قنبری و کاووس سید امامی رخ داده است. اکنون این سوال بزرگ برای بسیاری از مردم مطرح است که چرا این روزها مرتباً خبر فوت افراد در زندان شنیده می‌شود و به‌راستی چه کسی باید پاسخگوی این اتفاقات باشد؟

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس دهم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره اینکه آیا اطلاعی از وضعیت بازداشت شدگان منتسب به دروایش دارد یا خیر؟ گفت: نه متاسفانه اطلاعی ندارم ولی باید بگویم من این شیوه برخورد با دراویش و بطور کلی با دیگر اقوام را قبول ندارم. همه این اقشار و افراد ایرانی هستند و به کشور کمک کردند. اتفاقات تلخ خیابان گلستان هفتم ناشی از یکسری از بی‌تدبیری‌ها بود. خیلی‌ها از نحوه برخورد نیروی انتظامی تشکر کردند ولی من اعتقاد ندارم که نیروی انتظامی صددرصد درست عمل کرد. چه بسا که می‌شد با تدبیر بیشتر برخورد بهتری صورت می‌گرفت تا این اتفاقات ناخوشایند رخ نمی‌داد.

وی افزود: هیچکس اقدامات خشونت آمیز، بستن راه و حمله به مردم و زحمتکشان نظام با اتوبوس را قبول ندارد و از این نوع عملکرد دفاع نمی‌کند و همه باید التزام به قانون داشته باشند و مخصوصاً مجری قانون باید الزامی بیشتری به قانون داشته باشد. هیچکسی نباید به کسی که به دستش دستبند خورده تعرض کند و او را مورد ضرب و شتم قرار دهد اما متاسفانه در مورد راننده اتوبوس این اتفاق افتاد و واقعاً تلخ بود. گویا 50 نفر از دراویش بازداشت هستند که به نظرم 11 نفری از آن‌ها زن هستند و همچنان راجع به این افراد تعیین و تکلیف نشده و اطلاعی هم از این 50 نفر در دست نیست. من به شخصه از قوه قضاییه تقاضا دارم وضعیت این افراد هرچه سریع‌تر روشن و غائله ختم شود زیرا گسترش این ماجرا به نفع کشور نیست. اگر کسی خطا کرده باید محاکمه شود و برخوردی متناسب با خطایش صورت گیرد.

نماینده رشت ادامه داد: اما موضوع نگران‌کننده‌تر آمارهای است که از فوت زندانیان به گوش می‌رسد. بالاخره یک نفر باید شفاف درباره مرگ این زندانیان توضیح دهد. بطور مثال آقای محمد راجی که یکی از دروایش بازداشت شده بود و به تازگی خبر درگذشتش منتشر شد یک فرد جانباز و شیمیایی جنگ بوده و کسی بوده که قسمتی از جان خود را برای استقرار این نظام و ارزش‌های آن داده و زحمت بسیاری برای این انقلاب و نظام کشیده است. این فرد هیچ وقت نمی‎توانست یک ضدانقلاب باشد.
 
وی با بیان اینکه «نباید یکسری از ناراحتی‌ها و مخالفت‌های آقای راجی را معادل یک منافق فراری ضدانقلاب قرار دهند» گفت: ای‌کاش به جای برخوردهای قهری از برخوردهای محبت‌آمیز انقلابی استفاده می‌شد همانطور که ما این تجربه را در زمان منافقین داشتیم؛ خیلی از منافقین که دستگیر می‌شدند به قدری با آن‌ها خوب برخورد می‌شد که این افراد توبه می‌کردند و به نظام برمی‌گشتند. حال باید پرسید چه اتفاقی افتاده که افرادی در زندان حاضرند خود را بُکشند ولی به نظام برنگردند؟ 
 
جعفرزاده ادامه داد: بالاخره باید برای مردم مشخص شود که آقای راجی و امثال وی چرا در زندان‌های ما می‌میرند. این چه اتفاقی است که در زندان‌های ما می‌افتد؟ حال در بازجویی و یا در غیربازجویی. ما نمی‌توانیم بگوییم همه خودکشی کردند. اصلاً اینکه فردی در زندان خودکشی می‌کند ناشی از چیست؟ من فکر می‌کنم امور زندان‌های ما دچار یک ضعف شدید شده که نظارت کافی هم بر آن وجود ندارد.

وی درباره ضرورت تشکیل کمیته پیگیری حوادث خیابان گلستان هفتم گفت: وظیفه نمایندگان مجلس است که از حقوق آحاد ملت با هر نژاد و قومی که هستند دفاع کند. در حال حاضر ما هیچ پاسخی برای این دستگیری‌ها، کشتن‌ها و خودکشی‌ها نداریم و اکنون این موضوعات در هاله‌ای از ابهام است. متاسفانه صدا و سیما هم قرص سکوت خورده و روزه سکوت گرفته است. آن طرف قضیه رسانه‌های خارجی مرتب در حال دادن اطلاعات راجع به این اتفاقات اخیر هستند و در داخل هم هیچکس نمی‌گوید این اطلاعات دروغ است و صحیح آن چیست! به نظرم این روند در داخل کشور یک اشکال بزرگ است.
نظرات شما
پیشخوان