تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

مهدی جهانگیری با قید وثیقه آزاد شد

عباس جعفری دولت آبادی: کیفرخواست جدید با 6 اتهام علیه قاضی حیدری فرد صادر شد/ برخی ازدستگیرشدگان مقابل وزارت کار تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت

رویداد۲۴-عباس جعفری دولت آبادی: کیفرخواست جدید با 6 اتهام علیه قاضی حیدری فرد صادر شد/ برخی ازدستگیرشدگان مقابل وزارت کار تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفتدادستان تهران اعلام کرد: تحقیقات در پرونده مهدی جهانگیری ادامه دارد و نامبرده هفته گذشته با تودیع وثیقه آزاد شده است.

عباس جعفری دولت آبادی در سی‌امین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران، با اشاره به بازداشت برخی از تجمع کنندگان مقابل وزارت کار به مناسبت روز گفت: تعدادی از آنان آزاد و برخی از آنان نیز بازداشت شدند که تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت، زیرا تشکیل تجمعات در معابر باید با اخذ مجوز قبلی و نباید با اقدامات ساختارشکنانه توأم باشد.

وی ضمن تکذیب تحقیق از افراد کم سن و سال در پرونده جشن مبتذل شهرداری تهران افزود: از برخی اعضای شورای شهر تهران انتظار می‌رود به جای حمایت از اقدامات ساختارشکنانه در این مراسم، بر عملکرد شهردار تهران بیشتر نظارت کنند.

جعفری دولت‌آبادی از صدور کیفرخواست دیگری علیه علی‌اکبر حیدری‌فرد، قاضی پرونده کهریزک با 6 عنوان اتهامی خبر داد و با اشاره به این که این دومین پرونده مفتوح برای نامبرده است، افزود: کیفرخواستی که در پرونده اول وی صادر شده بود، منتهی به صدر حکم محکومیت شده و وی ‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

دادستان تهران درباره پرونده سردار رویانیان با سه عنوان اتهامی نیز با اذعان به طولانی شدن زمان رسیگی به این پرونده، این اطاله را ناشی از ضرورت حسابرسی و کارشناسی اقدامات مالی در پرونده اعلام کرد.

جعفری دولت‌آبادی در باره پرونده متهمان آشوب‌های دی‌ماه، ضمن اشاره به صدور 150 فقره کیفرخواست، از صدور ده فقره حکم محکومیت از سوی شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد و اظهارکرد: مدت حبس‌های تعیین شده یک تا 5 سال است و سایر پرونده‌ها در محاکم انقلاب اسلامی یا محاکم عمومی تهران تحت رسیدگی است.

وی همچنین از صدور ده فقره دادنامه بر اساس کیفرخواست‌های صادره از سوی دادسرای کارکنان دولت در پرونده حقوق‌های نجومی خبر داد و با اشاره به تعداد کیفرخواست‌های صادره در این موضوع شامل 33 فقره، افزود: احکام صادره از سوی محاکم کیفری تهران در پرونده حقوق‌های نجومی اکثراً متضمن مجازات حبس و رد مال بوده و بعضاً جزای نقدی مقرر شده است.

جعفری دولت آبادی درباره محکومیت یک جاسوس سرویس اطلاعاتی انگلستان به 6 سال حبس نیز گفت: این فرد که دارای تابعیت ایرانی - انگلیسی است، پرونده مفتوح دیگری مرتبط با یکی از بانک‌های خصوصی دارد که در جریان رسیدگی است.

دادستان تهران هم‌چنین از محکومیت یکی از مسوولان سابق وزارت جهاد کشاورزی به هشت سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی خبر داد.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان