تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

سازمان استاندارد: مطابقت استانداردهای 52 گانه خودرو با استانداردهای اروپا

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: استانداردهای 52 گانه موجود تجدید نظر و بازنگری و با استانداردهای روز اتحادیه اروپا تطابق داده شد.

رویداد۲۴-رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: استانداردهای 52 گانه موجود تجدید نظر و بازنگری و با استانداردهای روز اتحادیه اروپا تطابق داده شد. رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بهبود کیفیت خودروها و ارتقای تعداد استاندارد خودروهای تولید داخل به 85 مورد نه تنها هزینه نیست، که سرمایه گذاری است.

«نیره پیروزبخت» امروز (سه‌شنبه) در مراسم تحویل 200 دستگاه خودروی تجاری از سوی شرکت سایپا دیزل در محل این شرکت، افزود: سازمان ملی استاندارد از سال 82 وارد بحث خودرو شد، پیش از آن نیز بیشتر قطعات خودرو مشمول استاندارد بودند.

معاون رئیس جمهوری افزود: تعداد استانداردهای خودرویی در نهایت به 52 مورد رسید، اما با توجه به خواست مردم برای تولید خودروهای با کیفیت، چاره ای جز افزایش تعداد استانداردها و تطابق آنها با استانداردهای روز اروپا نداشتیم.

وی بیان داشت: براین اساس، استانداردهای 52 گانه موجود تجدید نظر و بازنگری و با استانداردهای روز اتحادیه اروپا تطابق داده شد.

پیروزبخت یادآور شد: پس از آن، استانداردهای جدید تعریف شد که تا دی ماه 97، به 85 استاندارد افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازان و مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها در نتیجه اعمال استانداردهای جدید باشند، افزود: این سازمان به دنبال بهبود کیفیت و ارتقای امنیت مردم در استفاده از خودروهاست و اگر این اتفاق رخ دهد، ورود خودروهای خارجی به کشور کاهش خواهد یافت.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به عراق گفت: در این کشور مردم با وجود وضع بد مالی، سوار خودروهای باکیفیت می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی از خودروهای ساخت داخل، اکنون 85 استاندارد مدنظر سازمان ملی استاندارد را پاس کرده که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی گفت: تعیین زمان برای پاس کردن استانداردها به معنای توقف تولید از فردای آن روز نیست، بلکه بازرسی های سازمان ملی استاندارد از آن پس آغاز می شود.

نظرات شما
پیشخوان