تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

رییس فدراسیون: بدمینتون ایران در گروه طلایی آسیا قرار گرفت

رییس فدراسیون بدمینتون گفت: ایران امسال در ارزیابی های کنفدراسیون آسیا به گروه کشورهای طلایی ارتقا یافت.

رویداد۲۴-رییس فدراسیون بدمینتون گفت: ایران امسال در ارزیابی های کنفدراسیون آسیا به گروه کشورهای طلایی ارتقا یافت. محمدرضا پویا روز سه شنبه در مجمع سالیانه هیات بدمنیتون استان قزوین افزود: کشورها در ارزیابی کنفدراسیون بدمینتون آسیا به چهار دسته سوپرطلایی، طلایی، نقره و برنز تقسیم می شوند.
وی با بیان اینکه طی پنج سال از رده برنز به طلایی ارتقا یافته ایم، افزود: در گذشته نه چندان دور جزو پنج کشور رده پایین آسیا بودیم اما امروز در ردیف کشورهای مطرح این رشته محسوب می شویم.
پویا با بیان اینکه در ارزیابی های کنفدراسیون بدمینتون آسیا طی سال های اخیر امتیازات خود را از 200 به 900 امتیاز افزایش داده ایم،افزود: اگر 100 امتیاز دیگر کسب می کردیم امسال در ردیف کشورهای سوپرطلایی قرار می گرفتیم.
وی یادآور شد: 11 کشور حاضر در رده سوپرطلایی آسیا همگی از کشورهای برتر جهان در رشته بدمینتون هستند.
رییس فدراسیون بدمینتون یادآور شد: برگزاری رقابت های بین المللی، حضور مستمر در اجلاس ها، برخورداری از بازیکن در کمپ های جهانی و آسیایی، حضور ورزشکاران در رنکینگ نفرات برتر، گسترش ورزشکاران و استعدادیابی از جمله شاخص های کنفدراسیون آسیا در ارزیابی عملکرد فدراسیون کشورهاست.
پویا با بیان اینکه باید به روند روبه رشد بدمینتون در کشور ادامه دهیم،افزود: با کمک هیات های استانی و تقویت بعد همگانی، این رشته باید به ورزشی فراگیر تبدیل کنیم.
وی با اشاره به توجه ویژه فدراسیون بدمینتون به رشد این رشته در مناطق مختلف کشور، گفت: بر همین اساس تلاش داریم تا با کمک ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، این رشته را در سطح شهرستان ها بیش از پیش فعال کنیم.
در این نشست، گزارشی از فعالیت های هیات بدمینتون استان قزوین در سال جاری ارایه شد.

نظرات شما
پیشخوان