تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

تحویل داعشی های دستگیر شده توسط اربیل به بغداد

مدیرکل کمیته پاسخگویی به گزارشهای بین المللی در کردستان عراق تایید کرد که تشکیلات این منطقه تحویل صدها تروریست داعشی دستگیر شده را به بغداد آغاز کرده است.

رویداد۲۴-مدیرکل کمیته پاسخگویی به گزارشهای بین المللی در کردستان عراق تایید کرد که تشکیلات این منطقه تحویل صدها تروریست داعشی دستگیر شده را به بغداد آغاز کرده است. دیندار زیباری در یک کنفرانس مطبوعاتی در اربیل با اعلام این مطلب گفت: اربیل براساس برنامه ریزی صورت گرفته تحویل دستگیرشدگان داعشی را به بغداد آغاز کرده و این روند تا تحویل تمامی تروریستهای داعشی دستگیر شده ادامه خواهد داشت.

این مقام کرد عراقی تاکید کرد تحویل این تروریستها چند مرحله ای بوده و در هر مرحله 50 الی 55 تروریست تحویل دولت مرکزی عراق خواهد شد.
دیندار زیباری همچنین به دستگیری 2652 نفر به اتهام همکاری با داعش توسط نیروهای امنیتی اقلیم اشاره کرد که از مجموع این تعداد 1100 تن با اثبات مجرم بودنشان محکوم به زندان شدند و 870 تن دیگر نیز بدلیل عدم اثبات مجرمی بودنشان آزاد شدند.
نامبرده اضافه نمود بازجویی و تحقیقات در خصوص بقیه افراد دستگیر شده نیز هنوز ادامه دارد.
پیش تر دولت عراق بدلیل عدم تحویل تروریستهای داعشی دستگیر شده اربیل را مورد انتقاد قرار داده بود.
برخی فعالان سیاسی عراقی نیز از احتمال مزدوری این داعشی ها برای رهبران جدایی طلب کردستان عراق و انجام عملیات ایذایی در کرکوک و دشت نینوا سخن گفته اند.
در طول نبرد با گروه تروریستی و تکفیری داعش هزاران تن از داعشی ها توسط نیروهای پیشمرگه دستگیر و بازداشت شدند.
در میان دستگیر شدگان صدها تن از عناصر خارجی داعش قرار دارند.
به اعتقاد ناظرین سیاسی این اقدام اربیل نیز بخشی از هماهنگی های اربیل و بغداد برای پایان دادن به اختلافات چندین ساله بین دو طرف می باشد. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان