تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

انتقاد عضو شورا از عدم برنامه‌ریزی شهرداری برای نوروز

عضو شورای شهر تهران از عدم برنامه ریزی شهرداری برای نوروز انتقاد کرد.

رویداد۲۴-عضو شورای شهر تهران از عدم برنامه ریزی شهرداری برای نوروز انتقاد کرد.الهام فخاری، رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به عدم برنامه ریزی و اجرای بزرگداشت نوروزی اظهار داشت: به موجب مصوبه ساماندهی نحوه مشارکت شهرداری تهــران در برگزاری مراسم و آیین هــای سنتی در تهران  در خصوص وجود نارسایی های موجود در بزرگداشت آیین های نوروزی 97 شهر تهران باید  مواردی را متذکر شوم.

وی در ادامه افزود: اول عدم تشکیل کمیته راهبردی ( مطابق بند د دستورالعمل پیوست مصوبه) که این امر موجبات عدم ایجاد هماهنگی و انسجام در میان بخش های مختلف مجری برگزاری این آیین در شهرداری تهران شده است. همچنین عدم وجود برنامه مدون در زمان مناسب و نبود دستورالعمل های لازم از دیگر نتایج عدم تشکیل این نهاد است. به علاوه عدم  گزارش هایی مبنی بر مشارکت با دیگر دستگاه های متولی در این خصوص به ویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی( تبصره 3 دستورالعمل مذکور) وجود ندارد. همچنین  گزارشی مبنی بر همکاری و مشارکت با تشکل های غیر دولتی موجود نیست.

فخاری در انتها پیشنهاد داد: به منظور نظارت بر عملکرد شهرداری تهران در بزرگداشت آیین های نوروزی سال 1397 از سوی شورای اسلامی شهر تهران ستادی با عنوان ستاد نظارت بر فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و رفاهی نوروزی شهر تهران تشکیل شود. این ستاد با عضویت نمایندگانی از کمیسیون ذیربط (فرهنگی و اجتماعی)و به کارگیری گروه ناظران و ارزیابان تشکیل و کار نظارت میدانی، بررسی گزارش های عملکرد، نظرسنجی از شهروندان و .... را در ایام نوروزی به انجام رسانده و  پس از این ایام نتایج کار خود را در قالب ارزیابی سازمان های مجری این برنامه ها ارائه کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان