تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

کارگردان "کیف انگلیسی": درون نظام الان هم نیروهایی وجود دارند که متعهد به بریتانیا هستند

من خرافه نمی‌بینم بگویم هر اتفاقی در این مملکت رخ می‌دهد، کار انگلیس‌ها است.

رویداد۲۴-من خرافه نمی‌بینم بگویم هر اتفاقی در این مملکت رخ می‌دهد، کار انگلیس‌ها است. سیدضیاءالدین دری از جمله کارگردانان تاریخی‌ساز است که هرچند در سالهای اخیر به بهانه‌های مختلف شرایط امتداد فعالیتش فراهم نشده اما هر دو مجموعه ای که ساخته یعنی «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» در زمره آثار استاندارد گونه تاریخی است.

بازپخش چندباره سریال «کیف انگلیسی» که تصویری شفاف از وابستگی سیاستمداران ایرانی به محافل بریتانیایی را روایت میکرد سبب ساز آن شده که دری در گفتگو با روزنامه "سازندگی" به صراحت از نقش انگلیس در وقوع برخی اتفاقات این ملک سخن بگوید.

سید ضیاءالدین دری با اشاره به ریشه های دخالتهای بریتانیا به «سازندگی» گفت: من خرافه نمی‌بینم بگویم هر اتفاقی در این مملکت رخ می‌دهد، کار انگلیس‌ها است.

وی ادامه داد: اما من به ضرس قاطع می‌گویم که درون نظام الان نیروهایی وجود دارند که متعهد به بریتانیا هستند و نماز هم می‌خوانند، روزه هم می‌گیرند، هم روی پیشانی جای مهر هم دارند.

این کارگردان تأکید کرد: اینها هم اعتقادشان این است و دروغ نیست ولی ناخودآگاه به آن سمت غش می‌کنند.سید ضیاءالدین دری: درون نظام الان نیروهایی وجود دارند که متعهد به بریتانیا هستند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان