تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

آمادگی دادستان کل برای تبیین اشکالات طرح اعاده اموال نامشروع در مجلس

هیچ فردی که معتقد به موازین و قوانین است با اصل این قضیه مخالف نیست و بنده نیز مخالف نیستم منتها با طرحی که در مجلس مطرح است به لحاظ اشکالاتی که در آن دیده‌ام مخالف هستم آن هم نه با کل طرح بلکه با مواردی که عمدتا به اجرای این طرح برمی‌‌گردد

رویداد۲۴-هیچ فردی که معتقد به موازین و قوانین است با اصل این قضیه مخالف نیست و بنده نیز مخالف نیستم منتها با طرحی که در مجلس مطرح است به لحاظ اشکالاتی که در آن دیده‌ام مخالف هستم آن هم نه با کل طرح بلکه با مواردی که عمدتا به اجرای این طرح برمی‌‌گردد دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه مخالفتی با اصل طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان ندارم گفت:فردی که معتقد به موازین و قوانین است با اصل این قضیه مخالف نیست و من هم مخالف نیستم بلکه با طرحی که در مجلس مطرح است به لحاظ اشکالاتی که در آن دیده‌ام مخالفم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از دادسرای جرایم یارانه ای با اشاره به گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و فضای مجازی گفت: با توجه به گسترش روزانه اینترنت و فضای مجازی شاهد افزایش جرایمی در حوزه سایبری هستیم که بعضا در قانون جرایم رایانه ای احصا نشده است.

منتظری با اشاره به کمبود نیرو و امکانات در دستگاه قضایی، تاثیر آن بر حوزه رو به گسترش جرایم رایانه ای و فضای مجازی را کاملا مشهود دانست و افزود: کمبود نیرو و امکاناتی که در دستگاه قضایی و دادستانی وجود دارد، در دادسرای جرایم یارانه ای هم کاملا مشهود است و به همین دلیل ورودی و خروجی پرونده در این دادسرا با وجود همه تلاشی که همکاران ما انجام می دهند،اصلا متناسب با نیرو و امکانات این مجموعه نیست.

وی با اشاره به اینکه گزارش جامعی از مشکلات و کمبودهای این دادسرا تهیه و به ریاست قوه قضاییه هم ارائه خواهد شد تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات موجود در مواجهه با جرایم فضای مجازی در دسترس نبودن سرورها است، بطوریکه بین 60 تا 70 درصد این جرایم در فضایی مانند تلگرام خارج از دسترسی ما برای رسیدگی است و در واقع آزاد گذاشتن چنین فضایی که دارای قابلیت وقوع جرایم متعدد است؛به بهانه لزوم آزاد بودن فضای مجازی منطقی و قابل قبول نیست.

دادستان کل کشور خواستار تامین امنیت دسترسی به فضای مجازی با نظارت مسئولان امنیتی و اطلاعاتی به منظور کاهش جرایم آن شد و گفت: باید راه ارتکاب جرم در فضای مجازی مسدود شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره چهارشنبه آخر سال گفت: دلمان نمی خواهد شادی مردم در این مراسم با حوادث تلخی همراه شود؛پس از همه مردم و والدین عزیز می خواهیم که مراقب باشند و از فرزندان خود هم مراقبت کنند تا اتفاق ناگواری رخ ندهد. دستگاه قضایی و ضابطین نیز قطعا با متخلفان در این زمینه برخورد جدی خواهند کرد.

‎دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر خود در رابطه با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و جوسازی‌های صورت گرفته مبنی بر اینکه با کلیت این موضوع مخالف هستید، بیان داشت: با اصل قضیه مخالفتی نداریم و هرکسی در هر جایگاه و مقامی و هر زمانی اگر پول و مال نامشروعی به دست آورده باشد به لحاظ موازین شرعی و قانونی حتما باید آن را به بیت‌المال برگرداند.

‎وی تصریح کرد: هیچ فردی که معتقد به موازین و قوانین است با اصل این قضیه مخالف نیست و بنده نیز مخالف نیستم منتها با طرحی که در مجلس مطرح است به لحاظ اشکالاتی که در آن دیده‌ام مخالف هستم آن هم نه با کل طرح بلکه با مواردی که عمدتا به اجرای این طرح برمی‌‌گردد.

منتظری افزود: اگر این طرح با تغییرات مختصر یا بدون تغییرات تبدیل به قانون شود بنده به‌عنوان فردی که مسئولیتی در اجرای این قانون دارم عنوان می‌کنم که این قانون غیرقابل اجرا خواهد بود بنابراین این آمادگی را دارم که در مجلس یا کمیسیون مربوطه که طرح در آن مطرح شده حضور یافته و اشکالات وارده را تبیین نمایم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: بنابراین برخی جوسازی نکنند و ما نیز تابع جوسازی‌ها نیستیم و حرفمان را بر اساس منطق می‌زنیم و افرادی که منطق‌پذیر هستند نیز جلسه تشکیل دهند و ما دلایلمان را بیان می‌کنیم. این طرح با این کیفیت قابلیت اجرا ندارد مگر اینکه اشکالات آن را برطرف کرده و سپس آن را اجرایی نمایند./ 

نظرات شما
پیشخوان