تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

ناکارآمدی وزارت راه باعث به خطر افتادن جان، آبرو و مال مردم شد/ آخوندی به دلیل زد و بند فامیلی در این سمت قرار گرفته‌ است

نماینده مردم تبریز گفت: ناکارآمدی وزارت راه‌وشهرسازی باعث به خطر افتادن جان، آبرو و مال مردم شده و در این شرایط مجلس باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.

رویداد۲۴-نماینده مردم تبریز گفت: ناکارآمدی وزارت راه‌وشهرسازی باعث به خطر افتادن جان، آبرو و مال مردم شده و در این شرایط مجلس باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.در موافقت با استیضاح عباس آخوندی با بیان اینکه در کانون تردیدهای مردم نقاط ضعف مختلفی وجود دارد اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی از جمله نقاطی است که سبب شده آتش به خرمن اعتماد مردم و کارگزاران بیفتد و مرتبا قرینه‌ها و شواهدی می‌رسد که نشان از ناکارآمدی مدیریت وزارت راه و شهرسازی دارد.

وی ادامه داد: این ناکارآمدی باعث به خطر افتادن جان، آبرو و مال مردم شده و در این شرایط مجلس باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.

بیگی با اشاره به سانحه قطار تبریز در سال گذشته اظهار داشت: یکی از موضوعات استیضاح گذشته وزیر راه حادثه قطار تبریز – مشهد بود که به واسطه ناکارآمدی‌ها این سانحه رخ داد و جان ۵۰ نفر از هموطنانمان را گرفت. هر چند که انتظار می‌رفت قوه مجریه و وزارت راه کسانی که در انجام وظیفه خود قصور کرده بودند برخورد کنند اما هیچ برخوردی نشد و شاهد از دست دادن جان ۵۰ نفر از هموطنانمان در این سانحه بودیم که حتی یک چکش هم در این قطار وجود نداشت که مسافران بتوانند جان خود را از آتش نجات دهند.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: وقتی که صاحب کار بالای سر کار خود نباشد بویژه در وزارتخانه‌ای که ستادی است و بخش عمده‌ای فعالیت‌های آن اجرایی و عملیاتی است انتظار می‌رود که وزیر هر هفته سفرهای استانی داشته باشد و با تمرکز تصمیم‌گیری کند که وقتی این مهم رخ نمی‌دهد باعث سرخوردگی ملی می‌شود.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه سوء مدیریت‌ها باعث وقوع سوانح دیگر در حوزه راه و شهرسازی شده است گفت: بی‌سرپناهی مردم کرمانشاه پس از زلزله و بارش‌های اخیر، مسدودیت اتوبان‌ها، لغو پروازها و سانحه هواپیمایی آسمان تمام اینها به دلیل ناکارآمدی‌ها است و مردم حس می‌کنند اقدامات لازم برای پیش‌گیری‌ها صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون شوراها افزود: وقتی پس از این سانحه‌ها وزیر راه در کمیسیون عمران حاضر می‌شود این حوادث را متوجه وزارت کشور می‌د اند که در نهایت هزینه آن ضایع شدن حقوق مردم است.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: وقتی که فرودگاه‌ها بسته می‌شود و قطار گرمسار به تهران در شرایط بارش برف در طول زمان ۱۳ ساعته به مقصد می‌رسد، این وضعیت رسیدگی به کشور است؟ مشخص است که سرکشی و رسیدگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های ستادی انجام نشده است.

علیرضابیگی با اشاره به عملکرد آخوندی در حوزه مسکن گفت: امروز در حوزه مسکن دو و نیم میلیون نیاز انباشته وجود دارد. همچنین دو میلیون واحد خالی داریم که به درد فقرا نمی‌خورد و باید ساماندهی در نیازهای واقعی در بخش مسکن اتفاق افتد.

وی افزود: هیچ مدل کارآمدی در احیای بافت فرسوده نداریم تقاضای واقعی در بخش مسکن ساماندهی نشده است بنابراین چگونه می‌توان عرضه را تقویت کنیم.آقای آخوندی برنامه شما برای تامین مسکن جوانان چیست؟ چرا در این پنج سال یک واحد مسکن اجتماعی به اجرا نرسیده است؟

عضو کمیسیون شوراها ادامه داد: در صندوق پس انداز یکم هم با مشکلاتی روبرو هستیم و می‌بینیم که تنها ۳۰ درصد منابع این صندوق با بازگشت اقساط تامین می‌شود و ۷۰ درصد منابع صندوق از طریق اقساط مسکن مهر تامین می‌شود و به همین دلیل است که ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام مانده و مردم هم قسط مسکن مهر می‌پردازند و هم اجاره‌خانه می‌دهند این در حالی است که اگر ۴۰۰ هزار مسکن مهر نیمه کاره به اجرا برسد یک میلیون شغل برای مردم ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش بافت فرسوده هم هیچ مدلی وجود ندارد و بلاتکلیف مانده است و به همین دلیل است که رئیس جمهوری خودش به صورت مستقیم وارد این پروژه شده و آقای ترکان را مشاور خود در بافت فرسوده معرفی کرده است.

علیرضابیگی با بیان اینکه شما به دلیل زد و بند فامیلی در این سمت قرار گرفته‌اید گفت: چرا باید تاوان ناکارآمدی‌های شما را مردم بپذیرند و تعجب می‌کنم از دولت برای انتخاب شما.

وی تاکید کرد: شما تاکنون معاونان خود از جمله آقای پورسیدآقایی، کشاورزیان و نوریان را به دلیل ناکارآمدی‌ها قربانی کردید.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان