تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

علاوه بر سوانح هوایی ما ۱۵هزار و ۹۰۰ نفر را در جاده‌ها از دست می‌دهیم/ اگر پول ندارید حداقل پروژه‌‌ای را کلنگ نزنید

نماینده مردم ملایر گفت: علاوه بر سوانح هوایی ما ۱۵هزار و ۹۰۰ نفر را در جاده‌ها از دست می‌دهیم و گزارش مراکز قانونی حاکی از آن است که سالانه ۱۶ هزار نفر تلفات جاده‌ای داریم

رویداد۲۴-نماینده مردم ملایر گفت: علاوه بر سوانح هوایی ما ۱۵هزار و ۹۰۰ نفر را در جاده‌ها از دست می‌دهیم و گزارش مراکز قانونی حاکی از آن است که سالانه ۱۶ هزار نفر تلفات جاده‌ای داریماحد آزادیخواه در جلسه علنی عصر امروز مجلس که به استیضاح وزیر راه و شهرسازی اختصاص داشت در موافقت با استیضاح عباس آخوندی بیان داشت: از هیات رئیسه می‌خواهم که از باب دلسوزی و از باب آن تعهدی که دادیم به درستی این استیضاح را رسیدگی کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خطاب به‌ آخوندی گفت: این سومین بار است که شما به مرحله استیضاح می‌رسید. در نتیجه کمی تامل کنید که چه اشکالی در کار است که علی‌رغم همه تلاش‌ها سه بار به مرحله استیضاح رسیده‌اید؟

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به شنیده‌هایی که حاکی از استعفای عباس آخوندی است بیان کرد: چرا وزارتخانه‌ها باید کار را با وزیری که اهتمام به کار ندارد، ادامه دهند؟

وی با اشاره به بدهکاری وزارتخانه به پیمانکاران، از ۵۲ هزار میلیارد تومان درآمد و بودجه این وزارتخانه سخن گفت و افزود:‌ آقای آخوندی این خلاء را چگونه می‌خواهید پر کنید؟ شاید برخی از نمایندگان مجلس معتقد باشند که وزیر مقصر کار نیست و دولت و سازمان برنامه و بودجه باید پول و منابع در اختیار وزارتخانه قرار دهند اما این وظیفه وزیر است که جذب منابع و اعتبارات را انجام دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر شما می‌دانید که دولت پول نمی‌دهد و سرمایه‌گذار خارجی وجود ندارد، حداقل به مردم قول ندهید و پروژه‌ای را کلنگ نزنید؛ چراکه مردم با این وعده‌ها چشم به اقدامات شما می‌بندند تا فرجی اتفاق بیفتد.

آزادی‌خواه با اشاره به مسکن مهر به عنوان پدیده‌ای بی‌نظیر در راستای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف جامعه و حاشیه‌نشین‌ها بیان کرد: مسکن مهر خالی از اشکال نیست و این پروژه در سال ۸۶ در جهت خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد جامعه کلید خورد.

وی در همین باره به شش گفته عباس آخوندی اشاره کرد و گفت: آقای آخوندی شما گفتید در مسکن مهر به کمیت توجه شده اما ما باید به کیفیت توجه کنیم و حالا سوال این است که آیا مسکن مهر کیفیت لازم را دارد؟

نماینده مردم ملایر خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی گفته دولت در حال بررسی مسکن مهر است و دولت باید این راه را ادامه دهد. اما چشم مردم به این بررسی‌ها و وعده‌ها خشک شده است. آقای آخوندی گفته است ما غرض شخصی نداریم و طرح‌های دولت‌ قبل را به پایان می‌رسانیم اما این اتفاق نیفتاد و ساکنان مسکن مهر همواره از شما مطالبه‌گری می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: آقای آخوندی شما بیان کردید مسکن مهر علاوه بر امتیازاتی همانند آب و گاز و برق باید از دیگر امتیازاتی از قبیل بیمارستان و مدرسه هم برخوردار شود اما آیا خبر دارید که ساکنین مسکن مهر در آرزوی یک بیمارستان به سر می‌برند؟

وی ادامه داد: جناب آخوندی شما گفتید باید صندوق تشکیل شود و برای خانه‌دار شدن، هر کسی به هر مقدار پول بگذارد شش یا هفت برابر آن را تسهیلات اعطا می‌کنیم. اما آیا این اتفاق افتاد؟

نماینده مردم ملایر ادامه داد: آقای آخوندی شما بیان کردید که مسکن اجتماعی را باید جایگزین مسکن مهر کنیم اما امروز ۳۰۰ نفر از نمایندگان مردم از اقصی‌نقاط کشور در این جلسه حضور دارند اما آیا این کار انجام شد؟

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و کشته شدن بیش از ۶۰ نفر از هموطنان بیان کرد: قراردادهای خرید هواپیما که در گزارش‌های شش ماهه دوم برجام ارائه شد از خرید ۲۰۰ فروند هواپیماهای مختلف خبر می‌داد که تنها هفت فروند آن به دست ما رسیده است و حال سوال این است که مابقی آن چه شد و چرا مردم را از حقایق مطلع نمی‌کنید؟

آزادیخواه ادامه داد: علاوه بر سوانح هوایی ما ۱۵هزار و ۹۰۰ نفر را در جاده‌ها از دست می‌دهیم و گزارش مراکز قانونی حاکی از آن است که سالانه ۱۶ هزار نفر تلفات جاده‌ای داریم؛ هرچند که همه این تقصیرها به عهده وزیر راه نیست و همه دستگاه‌های مربوطه مسوول هستند اما شما فکر می‌کنید چند درصد در بروز این حوادث مقصر هستید و ما الان حرف خانواده‌هایی را که داغدار شده‌اند، می‌زنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی به بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت:‌ در روزهایی که قرار بود ما به کلیات بودجه ۹۷ رای بدهیم هزاران نفر از مردم ما در مسیرها در برف گرفتار شدند و حتی ما نمایندگان مجلس ۸ تا ۱۰ ساعت معطل شدیم. چرا همکاران شما اقدام نکردند و چرا تذکر ندادید؟

نماینده مردم ملایر به ابلاغ‌های انتصاباتی وزیر راه اشاره کرد و گفت: شما افرادی را منصوب کردید که با هم در پنج شرکت مشغول بوده و یا بازنشست شده بودند و این خلاف قانون است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان