تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

مختومه شدن ۱۵۳۸ پرونده در ۱۱ ماهه سال جاری

رئیس دیوان عدالت اداری، با ارائه گزارشی مستند، آمار مربوط به کاهش پرونده های باقیمانده از سنوات گذشته در شعب بدوی، تجدیدنظر و اجرای احکام دیوان را نشان دهنده تلاش قضات و کارکنانِ مجموعه برای به نتیجه رساندن این پرونده ها دانست و روند دادرسی دیوان را در سال ۱۳۹۶ روندی مثبت و رو به بهبود ارزیابی کرد.

رویداد۲۴-رئیس دیوان عدالت اداری، با ارائه گزارشی مستند، آمار مربوط به کاهش پرونده های باقیمانده از سنوات گذشته در شعب بدوی، تجدیدنظر و اجرای احکام دیوان را نشان دهنده تلاش قضات و کارکنانِ مجموعه برای به نتیجه رساندن این پرونده ها دانست و روند دادرسی دیوان را در سال ۱۳۹۶ روندی مثبت و رو به بهبود ارزیابی کرد.حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری در نطق پیش از دستور آخرین نشست هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در سال ۹۶ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات قضات و کارکنان دیوان، تلاش های انجام شده برای به نتیجه رساندن پرونده‌های وارده را شایان تقدیر دانست.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: پس از درخواستی که بنده برای رسیدگی ویژه به پرونده‌های باقیمانده از سال‌های گذشته در سه ماهه پایانی سال امسال مطرح کردم، خوشبختانه تلاش‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شد که نتایج درخشانی هم در پی داشت. براساس آخرین آمار، کل پرونده‌های موجود در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری که مربوط به سال ۱۳۹۳ و قبل از آن می‌باشد، مجموعاً ۲۱۳ پرونده است که این رقم با توجه به حجم انبوه پرونده‌های وارده، بسیار پایین است و حاکی از تلاش‌های قضات و کارکنان دیوان برای به نتیجه رساندن پرونده‌های مربوط به سال‌های گذشته می‌باشد. البته این تعداد هم حداکثر در یکی دو ماهه اول سال آینده به نتیجه خواهد رسید و ان شاءالله در سال آینده  هیچ پرونده‌ای مربوط به سال ۱۳۹۳ و قبل از آن در دیوان باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام بهرامی آمار مربوط به باقیمانده انبوه پرونده‌های مربوط به سال ۹۴ در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان را ۱۴۳۴ پرونده ذکر کرد که این تعداد نیز نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته و ان شاءالله با تلاش قضات و کارکنان دیوان ظرف یکی دو ماهه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اهمیت اجرای احکام صادره در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان و انتظار بحقِ مردم برای اجرای دقیق و سریع آراء صادره، کل پرونده‌های موجود در شعب اجرای احکام دیوان عدالت اداری را که مربوط به سال ۱۳۹۳ و قبل از آن است، معادل ۱۹۱ پرونده اعلام کرد که با توجه به حجم انبوه پرونده‌های وارده به دیوان در سال ۱۳۹۳ و قبل از آن، حاکی از کار و تلاش جهادی قضات و کارکنان در این زمینه است.

حجت الاسلام بهرامی باقیمانده پرونده‌های سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ را در شعب اجرای احکام دیوان به ترتیب ۱۰۲۴ و ۳۷۴۲ پرونده اعلام کرد که این تعداد نیز در قیاس با هزاران پرونده وارده به دیوان در سال‌های یاد شده، نشان دهنده حجم قابل توجه کار انجام شده در این زمینه است.

رئیس دیوان عدالت اداری تعداد پرونده‌های مختومه در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۵۳۸ پرونده اعلام کرد که در مقایسه با ۱۳۵۵ پرونده مختومه در سال گذشته، رشد سیزده درصدی این پرونده‌ها را نیز قابل قبول ارزیابی نمود.

حجت الاسلام بهرامی در پایان به موضوع اطاله دادرسی در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و با ذکر آمار و ارقامی در این مورد، روند اطاله دادرسی در ماه های پایانی سال جاری را روندی مثبت و کاهشی ارزیابی نمود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان