تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

درگیری لفظی نمایندگان در جایگاه هیات رییسه/ تحصن برخی از نمایندگان در اعتراض به عدم اعلام وصول سوال از رییس‌جمهور

در حالی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال دفاع از خود در جلسه استیضاح بود، رییس فراکسیون روحانیت در اعتراض به عدم اعلام وصول سوال از رییس‌جمهور با یکی از اعضای هیات رییسه درگیری لفظی پیدا کرد.

رویداد۲۴-در حالی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال دفاع از خود در جلسه استیضاح بود، رییس فراکسیون روحانیت در اعتراض به عدم اعلام وصول سوال از رییس‌جمهور با یکی از اعضای هیات رییسه درگیری لفظی پیدا کرد.خواستار اعلام وصول فوری سوال از رئیس جمهور شده بود توضیحات محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه موجب درگیری لفظی میان این دو نماینده معمم و مکلای مجلس شد.

در ادامه جمعی حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر از نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه تجمع کردند و این در حالی بود که در لحظاتی مشاجره لفظی وکیلی و ذوالنور شدت گرفته و این دو نماینده بر سر یکدیگر فریاد می‌کشیدند.

نکته جالب توجه مناظره‌ای بود که اخیرا این دو نماینده مجلس درباره مسائل سیاسی کشور داشتند که بازتابی در فضای رسانه‌ای کشور نیز به همراه داشت.

احمد انارکی محمدی در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار ایلنا درباره این مشاجره لفظی توضیح داد و گفت: درگیری لفظی به خاطر اعلام وصل سوال از رئیس جمهور بوده است.

نماینده اصلاح طلب مردم رفسنجان ادامه داد: گویا آقای ذوالنوری اصرار بر اعلام وصول فوری سوال از رئیس جمهرو داشت که به ایشان توضیح می‌دهند یکی از امضاها پس گرفته شده و سوال از حد نصاب افتاده است و آقای ذوالنوری می‌خواهد بداند چه کسی امضایش را پس گرفته است.

عباس آخوندی که همچنان مشغول صحبت کردن در دفاع از خود بود پس از آنکه متوجه این تشنج در پشت سر خود در جایگاه هیات رئیسه شد در ادامه صحبت‌هایش وقفه انداخت که علی لاریجانی از او خواست به صحبت‌هایش ادامه دهد.

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس نیز توضیح داد که موضوع پیش آمده ارتباطی به بحث استیضاح ندارد.

با این حال آخوندی به شوخی گفت باید برای صحن خالی صحبت کنم هیچ نماینده‌ای روبرویم نیست و صحبت برای صحن خالی کمی سخت است.

در ادامه مشاجره لفظی نمایندگان، چند نماینده معمم و دو سه نفر از نمایندگان مکلای مجلس پشت جایگاه هیات رئیسه و در اعتراض به اتفاقی که افتاد تحصن کردند.

مجتی ذوالنوری، احد آزادیخواه، ناصری‌نژاد  و نصراله پژمانفر از جمله اعضای اصولگرای  فراکسیون روحانیت و همچنین سیدحسین نقوی حسینی و نادر قاضی‌پور و چند نماینده اصولگرای دیگر در جمع متحصنین حضور داشتند.

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی بعد در جمع این متحصنین حضور یافت و پس از صحبتی کوتاه از آنها خواست تا برای ادامه مذاکرات صحن را ترک کنند و در نتیجه معترضین به عدم اعلام وصول سوال از رئیس جمهور به همراه نائب رئیس نخست مجلس صحن را ترک کردند.

با وجود سپری شدن دقایقی از این اتفاق فضای مجلس همچنان تحت تاثیر این درگیری بود و بر این اساس تعدادی از نمایندگان با حضور در کنار صندلی رئیس مجلس با او مذاکره کردند و جالب این بود که در تمامی این مدت عباس آخوندی همچنان از عملکرد در وزارت راه و شهرسازی دفاع می‌کرد تا استیضاح کنندگان را قانع کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان