تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

سابقه اعضای دولت روشن است

واعظی: انتظار دولت و توقع مردم این است که صحت و سقم اطلاعات و نامه‌هایی که از مسیرها و با انگیزه‌های مختلف به دست بزرگان می‌رسد، قبل از طرح در تریبون‌های عمومی از مسئولان دولت استعلام شود

رویداد۲۴-واعظی: انتظار دولت و توقع مردم این است که صحت و سقم اطلاعات و نامه‌هایی که از مسیرها و با انگیزه‌های مختلف به دست بزرگان می‌رسد، قبل از طرح در تریبون‌های عمومی از مسئولان دولت استعلام شودرئیس دفتر رئیس جمهوری و سخنگوی دولت در واکنش‌های جداگانه‌ای به اظهارات رئیس مجلس خبرگان، سابقه اعضای دولت در انقلاب و دفاع مقدس را روشن توصیف کردند و از آیت‌الله جنتی خواستند مصداق مورد نظر خود مبنی بر غیرانقلابی بودن برخی افراد در یکی از وزارتخانه‌ها را به دولت اعلام کند تا بررسی شود.

آیت‌الله احمد جنتی در چهارمین اجلاسیه خبرگان پنجم، پیش از آنکه از دولت پرس و جو کند یا مستندات مورد نظر خود را برای بررسی در اختیار دولت قرار دهد، از تریبون عمومی و جایگاه رئیس مجلس خبرگان از وجود افراد غیرانقلابی در یکی از وزارتخانه‌های بزرگ خبرداد.
رئیس مجلس خبرگان خطاب به رئیس جمهوری که در جلسه حضور داشت، گفت: در دستگاه‌های شما کسانی هستند که انقلابی نیستند یا لااقل با انقلاب فاصله دارند. با این افراد مردم نمی‌توانند امید داشته باشند کسی به دردشان برسد. وی با بیان اینکه نامه‌ای به دستم رسیده است که در یکی از وزارتخانه‌های بزرگ، کسانی مسئولیت دارند که اعتقادی به انقلاب ندارند، اظهارکرد: آقای روحانی نگذارید که انقلاب به دست نااهلان بیفتد.
 
توقع استعلام، پیش از طرح عمومی
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در واکنش به این اظهارنظر، با بیان اینکه دولت به رفع دغدغه‌های دلسوزانه بزرگان کشور، مراجع عظام و همچنین حضرت آیت‌الله جنتی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری اهتمام داشته و دارد، اظهارکرد: دولت یکپارچه و انقلابی است و اعضای ارشد دولت همت خود را در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلاب به کار گرفته‌اند و در این راه مصمم هستند و به آن افتخار می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه انتظار دولت و توقع مردم این است که صحت و سقم اطلاعات و نامه‌هایی که از مسیرها و با انگیزه‌های مختلف به دست بزرگان می‌رسد، قبل از طرح در تریبون‌های عمومی از مسئولان دولت استعلام شود، تأکید کرد: شخصاً نیز آمادگی دارم چنین مواردی را بررسی و پاسخ دهم و منطقی است که اگر قرار است ادعایی درباره رئیس محترم جمهوری و دولت از تریبون‌های مهم ملی مطرح شود، پاسخ و توضیحات دولت نیز بیان شود تا اطلاعات مخدوش و اثبات نشده موجب بی‌اعتمادی مسئولان و دستگاه‌ها به یکدیگر و لطمه به سرمایه اجتماعی نظام اسلامی نشود.
 
 مصداق بیان شود
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز در نشست خبری روز گذشته خود، در پاسخ به سؤال خبرنگاری در همین رابطه، با بیان اینکه لازم است بدانیم این وزارتخانه کدام است، اظهارکرد: پیشینه وزیران مشخص است و همه در دفاع مقدس سوابق قابل اتکا و اعتنا دارند، معاون وزیران هم برهمین اساس انتخاب می‌شوند، ضمن اینکه بدنه وزارتخانه‌ها نیز از قبل بوده‌اند، بنابراین به جای کلی گویی بهترین مسأله مصداق است.
نوبخت افزود: برفرض که مصداق این سخن هم یافت شود، باید درباره آن صحبت کرد که با فرد غیرانقلابی چه باید کرد؟ باید اخراج یا تنبیه کرد؟
سخنگوی دولت با بیان اینکه با این افراد هم باید در چارچوب قانون عمل شود، افزود: قطعاً راه گفت‌و‌گو با شخصیت‌هایی چون آیت‌الله جنتی بسته نیست و ایشان اگر بخواهد هر کدام از ما دولتمردان گوش خواهیم کرد و مطالب را ارائه می‌کنیم و ایشان شخصیت محترم نظام هستند، ضمن اینکه فرزند ایشان نیز از دوستان ما هستند.
نظرات شما
پیشخوان