تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

شایعه های اختلاف تیلرسون و ترامپ واقعیت داشت

یک مقام ارشد کاخ سفید روز سه شنبه علت برکناری رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین آمریکا را تحولی در این وزارتخانه برای آغاز مذاکرات هسته ای با کره شمالی عنوان کرد.

رویداد۲۴-یک مقام ارشد کاخ سفید روز سه شنبه علت برکناری رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین آمریکا را تحولی در این وزارتخانه برای آغاز مذاکرات هسته ای با کره شمالی عنوان کرد.یک مقام بلند پایه کاخ سفید آمریکا که خواست نامش ذکر نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: دونالد ترامپ می‌خواست قبل از مذاکره تاریخی با کره شمالی یک تیم جدید داشته باشد. رئیس جمهوری آمریکا می خواست برای آغاز مذاکرات یک تیم جدید و کارآمد داشته باشد.

اختلاف نظر میان ترامپ و تیلرسون تاکنون بارها مطرح شده است. عنوان می‌شود که ترامپ از چهار روز قبل خواهان استعفای تیلرسون شده اما نخواسته است که این مطلب را قبل از بازگشت وزیر خارجه‌اش از آفریقا اعلام کند. دونالد ترامپ در مورد ایران و بخصوص برجام با رکس تیلرسون اختلاف داشت.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک پیام توئیتری گفت که رکس تیلرسون وزیر امور خارجه برکنار شده و جای خود را به مایک پومپئو داده که تاکنون ریاست سازمان سیا را به عهده داشته است.
به دنبال تغییرات در دولت ترامپ و سپرده شدن وزارت امور خارجه به مایک پومپئو، خانم جینا هاسپل معاون سازمان سیا به ریاست این سازمان منصوب شد.
ترامپ در توئیت خود نوشت: مایک پومپئو مدیر سیا وزیر امور خارجه جدید ما خواهد بود. وی فردی توانا است و بدون شک کارهای فوق‌العاده خواهد کرد.
ترامپ که عازم کالیفرنیا بود در مقابل کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما با تیلرسون اختلاف‌هایی داشتیم. به توافق اتمی با ایران نگاه کنید: از نظر من وحشتناک است، ولی از نظر او توافق خوبی بود.از رکس تیلرسون به خاطر همکاری‌اش متشکرم. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان