تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

معاون وزیر دفاع روسیه: تسلیحات مافوق صوت و اتمی ساخت کشور ما بلوف نیستند

معاون وزیر دفاع روسیه جزئیات تازه‌ای درباره تسلیحات پیشرفته این کشور که به تازگی از آن‌ها رونمایی شد ارائه داد.

رویداد۲۴-معاون وزیر دفاع روسیه جزئیات تازه‌ای درباره تسلیحات پیشرفته این کشور که به تازگی از آن‌ها رونمایی شد ارائه داد. معاون وزیر دفاع روسیه به آغاز تولید انبوه سیستم‌های مافوق صوت "آوانگارد" اشاره و جزئیات جدیدی را درباره تسلیحات پیشرفته روسیه که اخیرا از آن‌ها رونمایی شد، مطرح کرد.

«یوری بوریسف»، معاون وزیر دفاع روسیه به روزنامه «کراسنایا زوزدا» گفت: این تسلیحات مافوق صوت و اتمی بلوف نیستند، بلکه یک واقعیت جدید هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در اول ماه مارس در مجمع فدرال به پیشرفت‌های چشمگیر این کشور برای حفظ توازن قدرت به دنبال گسترش سپر دفاعی ضد بالستیک آمریکا اشاره کرد.

معاون وزیر دفاع روسیه درادامه افزود: سیستم افزایش سرعت مافوق صوت آوانگارد که تنها در تصاویر کامپیوتری ارائه شده، به طور کامل مورد آزمایش قرار گرفت. این وسیله نوعی سیستم تحویل باربری است که می‌توان آن را روی قسمت‌های بالایی موشک‌های استراتژیک بالستیک نصب کرد.

رئیس جمهوری روسیه این سیستم جدید را "شهاب سنگ" و یک "گوی آتشین" توصیف کرد که می‌تواند به هدف برسد در حالیکه از قابلیت مانور بالایی برخوردار است و کنترل کاملی در جلوگیری از برخورد با سیستم‌های دفاعی دارد.

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: مانع اصلی در توسعه این سیستم ایجاد مواد اولیه آن بود که به طور موثری بتواند در دماهای بالای 2000 درجه سیلیسوس پایداری خود را حفظ کند.

بوریسوف افزود: آزمایش‌های عملی پایداری این سیستم را تایید کرده است. پس از آنکه ما تولید انبوه آن را آغاز کردیم، جزئیات دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهیم. این یک بلوف نیست بلکه یک واقعیت است. سلاح جدید دیگر مافوق صوت روسیه یک موشک به نام «کینژال» است که قابلیت مانور بالایی را در سیستم آیرودینامکی استوانه‌ای دارد. هنوز مشخص نیست که آیا این موشک می‌تواند در مانورهایش از نوعی موتور موشک استفاده کند یا خیر. این موشک‌ها از هواپیماهایی که در ارتفاع بالا پرواز می‌کنند، شلیک می‌شوند و برد مطلوب آنها ۲۰۰۰ کیلومتر است. آنها می‌توانند با مانوری دقیق و کامل، دشمن بالقوه را هدف قرار بدهند و ۱۰ برابر صوت حرکت کنند.

معاون وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت: دو سلاح جدید دیگر، یک زیردریایی بدون سرنشین و موشک کروز با بردی نامحدود، موفقیتی چشمگیر برای صنعت دفاع کشور ما محسوب می‌شوند. ساخت این تسلیحات پس از آن میسر شد که دانشمندان روس راکتور اتمی مینیاتوری کاملی را برای تامین انرژی این دو سلاح ساختند. چندین ساعت طول می‌کشد تا راکتور یک زیردریایی اتمی نیروی محرکه خود را به دست بیاورد اما در این مورد، تامین انرژی چند ثانیه‌ای صورت می‌گیرد. همچنین، ابعاد راکتور به ما اجازه می‌دهد تا اژدری را با ابعاد قابل قبول و وزن مناسب تولید کنیم.

گفت: دانشمندان ما آموخته‌اند که انرژی را برای هدف قرار دادن سیستم‌های دشمن بالقوه در ظرف چند ثانیه متمرکز کنند. 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان