تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

آمادگی بیمارستان‌ها و اورژانس برای پذیرش مصدومان چهارشنبه سوری

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تمامی بیمارستان ها آمادگی پذیرش مصدومان حوادث مراسم چهارشنبه آخر سال را دارند، بر حضور متخصصین مقیم و تعیین تکلیف بیماران در بیمارستان ها تاکید کرد.

رویداد۲۴-معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تمامی بیمارستان ها آمادگی پذیرش مصدومان حوادث مراسم چهارشنبه آخر سال را دارند، بر حضور متخصصین مقیم و تعیین تکلیف بیماران در بیمارستان ها تاکید کرد.قاسم جان بابایی درخصوص تمهیدات درمانی بیمارستان ها و آماده باش اورژانس در مراسم چهارشنبه آخر سال، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای امدادرسانی به مردم در آخرین چهارشنبه سال اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ها و اورژانس آمادگی لازم برای پذیرش و درمان مصدومان را دارند، خاطرنشان کرد: امسال نیز آمبولانس‌ های اورژانس پیش بیمارستانی در میدان ‌ها و نقاط پرتراکم شهری و ایمن، جهت امدادرسانی سریعتر به مصدومان مستقر خواهند بود و همچنین تمامی بیمارستان ‌ها جهت پذیرش مجروحان و مصدومان احتمالی آمادگی کامل داشته و تمامی متخصصان مقیم در اورژانس‌های بیمارستان و تعیین تکلیف بیماران حضور خواهند داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برنامه مشخصی برای آماده باش بیمارستان های دولتی و خصوصی و همچنین اورژانس پیش بیمارستانی، در چهارشنبه آخر سال تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در هر صورت، ما از حیث وظیفه سازمانی خودمان این آمادگی را برای اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، مراکز سوانح و سوختگی در بخش دولتی و خصوصی، تمهیدات لازم را پیش بینی کرده ایم و امیدواریم مردم عزیز کشورمان به گونه ای چهارشنبه آخرسال را برگزار کنند که به خود و دیگران آسیب نزنند. همچنین به گونه ای از فرزندان شان مراقبت کنند، که امسال حادثه ای نداشته باشیم و تمهیدات ما فقط جنبه آمادگی داشته باشد.

دکتر جان بابایی خاطرنشان کرد: به این منظور یک دستورالعمل برای دانشگاه ها ارسال شده است تا هماهنگی کامل جهت ارائه خدمت به هموطنان داشته باشیم.

 وی درخصوص این دستورالعمل توضیح داد: دستورالعمل آماده باش تمامی بیمارستانها جهت پذیرش مصدومین و مجروحین احتمالی از تاریخ ١٩ اسفندماه تا ٢٤ اسفندماه، حضور متخصصین مقیم در اورژانس های بیمارستان ها، تعیین تکلیف کمتر از ۶ ساعت بیماران به منظور ایجاد فضای کافی جهت حضور مجروحین احتمالی، دپوی اقلام مصرفی و غیر مصرفی مرتبط در اورژانس بیمارستانها در تاریخ مذکور، حضور متخصصین طب اورژانس و متخصصین بیهوشی در بیمارستان های پذیرنده بیماران ترومایی و دسترسی سریع به متخصص ارتوپدی، جراحی عمومی و همچنین فوق تخصص های مورد نیاز را به دانشگاه ها تاکید و متذکر می شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان