تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

سنا آوریل به پومپئو رای اعتماد می دهد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خبر داد، سنای امریکا در ماه آوریل نشست رای اعتماد به مایک پومپئو را برگزار خواهد کرد.

رویداد۲۴-رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خبر داد، سنای امریکا در ماه آوریل نشست رای اعتماد به مایک پومپئو را برگزار خواهد کرد. باب کورکر روز سه شنبه در بیانیه مطبوعاتی خود اظهار کرد: صبح امروز گفت و گوی خوبی را با مایک پومپئو داشتم و قرار است به زودی او را ببینم.

دونالد ترامپ صبح سه شنبه در یادداشت توئیتری از برکناری رکس تیلرسون وزیر خارجه و جایگزینی مایک پومپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) برای این پست خبر داد.
رئیس کمیته روابط خارجی سنا افزود: همان گونه که به رئیس جمهوری گفتم این کمیته آمادگی دارد تا در اسرع وقت درباره این گزینه پیشنهادی، رسیدگی کند.
کورکر ادامه داد: همچنین می خواهم با رکس تیلرسون که به طور خستگی ناپذیر به عنوان وزیر خارجه آمریکا خدمت کرد، گفت و گو کنم. ما همکاری خوبی را با هم داشتیم و امیدوارم او آینده ای بهتر داشته باشد.
به گفته وی، کمیته روابط خارجی سنا آماده است تا نشست استماع(رای اعتماد) وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ را در ماه آوریل برگزار کند.
در ژانویه 2017 مایک پومپئو با 66 رای موافق در برابر 32 رای مخالف، به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تایید شد.

 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان