تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

آتش و خشم در کاخ سفید ترامپ (قسمت 53)/ مبارزه با لیبرال‌ها در روندی غیر لیبرال

ستاد تبلیغات گاهی تصویری تکان دهنده پخش می‌کرد. نقشه کشور را نشان می‌داد که روند مهاجرت‌های عمده در هر ایالت را از پنجاه سال پیش منعکس می‌کرد . در اینجا مجموعه‌ای از کشورهای متعدد و مختلف، بسیاری اروپایی، بود. امروز، نقشه معادل نشان می‌داد که در هر ایالت امریکا مهاجران مکزیکی از همه بیشتر بودند. این واقعیت روزمره کارگران امریکایی بود که از نظر بنن حضور هر چه فزاینده نیروی کاری جایگزین و ارزان بود.

رویداد۲۴-ستاد تبلیغات گاهی تصویری تکان دهنده پخش می‌کرد. نقشه کشور را نشان می‌داد که روند مهاجرت‌های عمده در هر ایالت را از پنجاه سال پیش منعکس می‌کرد . در اینجا مجموعه‌ای از کشورهای متعدد و مختلف، بسیاری اروپایی، بود. امروز، نقشه معادل نشان می‌داد که در هر ایالت امریکا مهاجران مکزیکی از همه بیشتر بودند. این واقعیت روزمره کارگران امریکایی بود که از نظر بنن حضور هر چه فزاینده نیروی کاری جایگزین و ارزان بود. تمامی فعالیت سیاسی بنن، آنچه در بضاعت اندکش بود، در عرصه رسانه‌های سیاسی بود. همچنین در عرصه رسانه‌های اینترنتی؛ یعنی رسانه‌هایی که پاسخگویی سریع بر‌آنها حاکم بود. فرمول برایتبارت این بود که چنان لیبرال‌ها را متنفر و منزجر کن که ارکان آن دو برابر ارضا شود و واکنشی توأم با انزجار و خشنودی ایجاد کند. شما از طریق واکنش دشمن‌تان، خودتان را تعریف می‌کنید. درگیری با رسانه‌ها در واقع طعمه - و بنابراین حالا هم رفیق سیاسی - بود.

هدف واقعی نمایان ساختن ریاکاری دیدگاه لیبرال بود. با وجود قوانین، مقررات و رسومات، لیبرال‌های طرفدار دیدگاه جهانی شدن و دهکده جهانی به نحوی داستانی از مهاجرت کم یا بیش باز را منتشر کرده بودند. این نوعی ریاکاری دوبله از سوی لیبرال‌ها بود چون، زیر لبی، می‌گفتند دولت اوباما در دیپورت کردن مهاجران غیر قانونی کاملاً تهاجمی عمل کرده - فقط به لیبرال‌ها این را نگویید.
بنن می‌گفت:«مردم می‌خواهند کشورشان را پس بگیرند، خیلی ساده است.»
منظور بنن این بود که دستورالعملش از بین بردن خودبینی لیبرال‌ها در یک روند غیر لیبرال باشد. او به جای آنکه در صدد باشد با کمترین میزان ممکن آشوب به اهدافش برسد - آبروی لیبرال‌ها را نبرد - در تلاش بود بیشترین میزان آشوب را ایجاد کند.
هر کس که فکر می‌کرد وظیفه مهم تر دولت اجتناب از درگیری است این سؤال منطقی را مطرح می‌کرد: چرا این کار را می‌کنید؟
این شامل اکثر افرادی می‌شد که در دفتر ریاست جمهوری کار می‌کردند. افرادی که جدیداً در دفاتر و ادارات مرتبط به این موضوع به مقامی منصوب شده بودند، مثلاً وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه - ژنرال جان کلی، که در آن زمان از مدیران وزارت امنیت داخلی بود از بی‌نظمی ناشی از این دستورالعمل در مورد مهاجران پر از کینه شده بود - هیچ چیز نمی‌خواستند جز اینکه لحظه‌ای به آنها فرصت داده شود تا جای پای خود را بیابند و بعد سیاست‌های جدید مهیج و بحث انگیز را مورد بررسی قرار دهند. افرادی هم که قدیمی بودند - مقامات اوباما که هنوز اکثر شغل‌های اجرایی را در اختیار داشتند - برایشان قابل درک نبود که چرا دولت جدید شدیداً تلاش می‌کند اقداماتی را اتخاذ کند که قبلاً هم تا حد زیادی وجود داشته و آنها را به صورتی تحریک‌کننده و خطرناک و حمله به شخص به جای حمله به معتقداتش دوباره بیان کند به صورتی که لیبرال‌ها مجبور به مخالفت با آنها شوند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان