تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

رای لب‌مرزی ربیعی نشان‌دهنده عدم تعامل دولت با مجلس بود

سیده حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط حداکثری دولت با مجلس یک ضرورت است و من به ادامه این مسیر امیدوارم.
رای لب‌مرزی ربیعی نشان‌دهنده عدم تعامل دولت با مجلس بود
رویداد۲۴- سیده حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط حداکثری دولت با مجلس یک ضرورت است و من به ادامه این مسیر امیدوارم.

روز گذشته علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دفاع از عملکرد چهار و نیم ساله خود به مجلس رفت تا بلکه به مانند گذشته باز هم نظر بهارستانی‌ها را برای ادامه کار در وزارتخانه متبوع خود جلب کند. پس از انتقادات تند مخالفین و پاسخ‌های ربیعی، 126 نفر به استیضاح وزیر کار رای مثبت و 124 نفر به این استیضاح رای منفی دادند ولی 2 رای ممتنع باعث شد تا ربیعی همچنان در این رای این وزارتخانه بزرگ باقی بماند.

سیده حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره اینکه مهمترین پیام رای لب‌مرزی علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه بود، گفت: اختلاف ناچیز بین موافقین و مخالفین آقای ربیعی نشان می‌دهد که اشکالاتی که بر ایشان گرفته می‌شود کاملاً قابل تامل است اما نمایندگان نشان دادند که با حضور آقای ربیعی می‌توانند این دغدغه و اشکالات را پیگیری کنند.

وی راجع به اینکه آیا آمار رای بالای مخالفین ربیعی را می‌توان به عدم تعامل مناسب دولت به مجلس ربط داد، افزود: هرچه تعامل بین دولت و مجلس بیشتر باشد، مشکلات کشور سریع‌تر و بهتر حل می‌شود. از هر منظری که به این موضوع نگاه شود خواهیم دید که ارتباط حداکثری دولت با مجلس یک ضرورت است. 

وی تصریح کرد: رای لب مرزی آقای ربیعی و رشد تعداد مخالفان ایشان در مجلس فقط به عدم تعامل رییس جمهور و کابینه با مجلس برنمی‌گردد و عوامل دیگری هم در این استیضاح و این رای تاثیر داشته است ولی این رویکرد دولت در سال‌های گذشته یک عامل مهم در رای نمایندگان بود.

وی ادامه داد: من به شخصه این موضوع را قبول ندارم که اگر وزیری با من تعامل نداشت علیرغم عملکرد مناسبش او را استیضاح کنم یا مثلاً اگر از دست رییس جمهور گله دارم فریادم را سر یک وزیر موفق خالی کنم. ولی بطور کلی با تعامل هرچه بیشتر دولت با مجلس موافقم و معتقدم دولت باید به مجلس پاسخگو باشد. من نبود تعامل رییس جمهور با نمایندگان را محور استیضاح نمی‌دانم اما اینکه تاثیری در این تصمیم‌گیری داشته را قبول دارم.

زرآبادی تصریح کرد: مجلس درباره اینکه ارتباط و هماهنگی دولت با آن‌ها بیشتر شود جلسات زیادی را با وزرا و معاونین رییس جمهور داشته و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی هم صورت گرفته و قول‌هایی هم از سمت دولت به نمایندگان داده شده است. بدون تردید اگر دولت تعاملش را با مجلس بیشتر کند به نفع خودش و در نهایت مردم است زیرا روند تصمیم‌گیری و اجرا در کشور سرعت پیدا می‌کند. 

وی گفت: امروز مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر مسئولین ارتباط خوبی را با هم برقرار کنند و روی به برنامه‌ریزی‌های درست و جامع بیاورند، مشکلات مردم هم کاهش پیدا می‌کند.

عضو فراکسیون امید در پایان و در پاسخ به اینکه آیا با استیضاح‎های اخیر دولت و رویکردی که مجلس در ماه‌های اخیر داشته، دولت را به همکاری بیشتر با بهارستانی‌ها ملزم خواهد کرد، گفت: من فکر می‌کنم دولت از این پس، تعامل و هماهنگی بیشتری را با نمایندگان برقرار خواهد کرد و من به ادامه مسیر امیدوارم. ضمن اینکه مجلس با ابزارهای نظارتی که در دست دارد می‌تواند دولت را ملزم به پاسخگویی کند و رای آقای ربیعی نشان دهنده مطالبه نمایندگان از دولت بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
عسگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
سرکار خانم این رأی گیری ریشخند نمجلس به مردم بود جاییکه خیانتهای این دولت در فروختن کشور مثل روز روشنه رأی اعتماد به چنین افرادی و استیضاح نکردن رئیس جمهور یعنی تمسخر مرد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان