تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

آماده‌نبودن متقاضیان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در جلسه آرام مجلس

در ادامه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اختصاص داشت، قرار گرفتن نام یکی از اعضای فراکسیون امید در میان ناطقان استیضاح‌کننده با حواشی جالبی روبرو شد.

رویداد۲۴-در ادامه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اختصاص داشت، قرار گرفتن نام یکی از اعضای فراکسیون امید در میان ناطقان استیضاح‌کننده با حواشی جالبی روبرو شد.در حالی که محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران به عنوان دومین ناطق پس از علی وقفچی در میان ناطقان قرار گرفت و از تریبون مجلس اعلام شد این نماینده اصلاح‌طلب با حضور در جایگاه هیئت رئیسه درخواست کرد که نوبت خود را با صدیف بدری ناطق چهارم جابجا کند.

کمی پس از این اتفاق صادقی با حضور در کنار صندلی محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید با او به گفت‌وگو پرداخت و این در حالی بود تعدادی دیگر از اعضای این فراکسیون هم در این مذاکرات حضور داشتند.

در ادامه هنگامی که صادقی به صندلی خود بازگشته بود، محمدرضا تابش نائب رئیس فراکسیون امید هم دقایقی با او مذاکره کرد و سپس الیاس حضرتی از جمله دیگر اعضای هیئت رئیسه این فراکسیون به این مذاکرات پیوست.

دقایقی بعد صادقی، تابش و محمدصادق حسنی نماینده اصلاح‌طلب رشت از دیگر متقاضیان استیضاح حجتی در جایگاه هیئت رئیسه با محمدعلی وکیلی عضو اصلاح‌طلب هیئت رئیسه مجلس گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگویی که در ادامه با حضور بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید و فرج‌الله رجبی از اعضای این فراکسیون ادامه یافت و دقایقی بعد محسن کوهکن نماینده اصولگرای لنجان هم به این جمع پیوست.

این در حالی بود که در این فاصله علی لاریجانی یک بار دیگر پس از اتمام نطق صدیف بدری از صادقی خواسته بود که برای بیان مطالبش در جایگاه حاضر شود که صادقی از هیئت رئیسه درخواست کرد نوبت وی جابجا شود.

همزمان در حالی که انتظار می‌رفت بالاخره نوبت به صادقی برسد یکی از اعضای هیئت رئیسه از زهرا سعیدی مبارکه برای ایراد نطق دعوت کرد که جالب اینجا بود که او هم در آن لحظه حاضر به سخنرانی نشد و نوبت خود را به حسن نوروزی دیگر نماینده اصولگرای مجلس داد.

در حالی که روز گذشته استیضاح وزرای کار و راه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد به نظر می‌رسد استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از جدیت لازم برخوردار نیست و این در حالی است که پیش از این هم گفته شده بود طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی صرفا نوعی پس‌لرزه پس از اعلام وصول طرح استیضاح وزرای کار و راه بوده است. حال آنکه تعداد امضاهای این استیضاح هم به مراتب کمتر از دو وزیر قبلی بوده در حالی استیضاح وزرای کار و راه بیش از ۴۰ امضا داشتند استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با کمتر از ۳۰ امضا در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

نوبخت و زنگنه هم آمدند

با سپری شدن حدود یک ساعت از جلسه علنی امروز مجلس و در حالی که در ابتدای جلسه تنها اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در صحن حضور داشتند. از دقایقی پیش بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم و محمد باقر نوبخت رئیس سازمان و برنامه و بودجه و سخنگوی این دولت و همچنین عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست نیز در صحن علنی حاضر شدند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان