تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

کشاورزان مرده‌اند فقط تشییع جنازه می‌خواهند

نماینده مردم اردبیل در موافقت استیضاح وزیر کشاورزی گفت: با قیمت پائین محصولات کشاورزی را خریداری کردند و با دادن تسهیلات با بهره بالا کمر کشاورزان را شکستند.

رویداد۲۴-نماینده مردم اردبیل در موافقت استیضاح وزیر کشاورزی گفت: با قیمت پائین محصولات کشاورزی را خریداری کردند و با دادن تسهیلات با بهره بالا کمر کشاورزان را شکستند.‌ سیف بدری نماینده مردم اردبیل در جلسه استیضاح محمود حجتی که دقایق پیش در صحن علنی مجلس آغاز شد با بیان این که بخش کشاورزی موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه  است، گفت: ما باید به سمت توسعه بخش کشاورزی گام برداریم این بخش علاوه بر اینکه تولید ناخالص ملی را تامین می‌کند،‌ در رفاه و رشد اقتصادی نقش دارد.

وی ادامه داد: ضمن تشکر از آقای حجتی انتقاداتی به عملکردها دارم ایشان تاکنون صیانتی از حقوق کشاورزان، دامداران،‌ روستائیان و عشایر نداشته‌اند من در جلسات و دیدارهایی که با خودشان داشتم گوش‌زد کردم.

نماینده مردم اردبیل خطاب به وزیر کشاورزی گفت: جناب آقای حجتی متاسفانه در توزیع فرصت‌ها در وزارت کشاوزی، مدیرت منابع و محصولات سوءمدیریت شما را شاهد بودیم .

وی خاطر نشان کرد: بخش اعظم اقتصاد کشور بر دوش استان اردبیل است اما این استان امروز رتبه  نازل ۲۶ را در بین استان‌ها دارد.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث عرضه و تقاضا شاهد کم فروشی هستیم، اظهار داشت: این امر باعث شده است کمترین میزان درآمدزایی و سرمایه‌گذاری را در محصولات صادراتی باشیم.

وی در ادامه تشریح کرد: به عنوان مثال علی‌رغم تولید محصولات زمینی مانند  سیب‌زمینی و گندم در صنایع بسته‌بندی ضعیف است.

 بدری خطاب به حجتی گفت: نبود سیاست‌های درست باعث خالی شدن روستاها شده و شما بیشترین نقش را در امر داشته‌اید در گذشته ۷۰ درصد جمعیت در روستاها بودند اما امروز به کمتر از ۲۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: جناب آقای حجتی برای صاردات محصولات کشاورزی تولید داخل به کشورهای همسایه هیچ برنامه‌ای ندارید. به جز گندم هیچ محصول دیگری را به صورت تضمینی خریداری نکردید. آیا خبر دارید در همین استان اردبیل قیمت فروش سیب زمینی کمتر از تولید بوده است؟ خبر دارید ده‌ها تن سیب زمینی در حال فاسد شدن هستند؟

نماینده مردم اردبیل با اشاره به تولید پنبه در دشت مغان گفت: آقای حجتی خبر دارید برای تولید پنبه مواد اولیه از خارج از کشور وراد می‌شود؟ در صورتی که در دشت مغان ده‌ها تن محصولات اولیه بر روی دست کشاورزان مانده است.

بدری ادامه داد: آیا خبر دارید شیر دامداران عزیز و عشایر کیلوی کمتر از ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود؟ متاسفانه به دلیل سوءمدیریت و رانت افراد خاص مجوز واردات از کشورهای خارجی داده می‌شود که حاصل آن واردات موادتراریخته است که سلامت و امنیت کشور را نشانه رفته است.

این نماینده مجلس بیان کرد: کیفیت پائین کود کشاورزی باعث بسیاری از بیماری شده است. آیا می‌دانید اردبیل  یکی از قطب‌های اصلی سرطان معده و روده را دارد که علت آن مصرف محصولات کشاورزی است.

وی افزود: جناب آقای حجتی در دفاع از حقوق  کشاورزان چه کرده اید؟ هر وقت خواستید محصولات را خریداری کنید با قیمت پائین خریدید، به آن‌ها تسهیلات با بهره بالا داده‌اید و با جرائم سنگین کمر دامداران و کشاورزان را شکستید. شما به همراه دولتمردان در واقع کشاورزان و عشایر و روستائیان را به خاک سیاه نشاندید. کشاورزان و دامدارن امروز مرده‌اند و فقط تشییع‌کننده می‌خواهند .

بدری در خاتمه گفت: همکاران عزیز بیایید یک بار دیگر به جوانان نخبه و مومن اعتماد کنیم و از ورود افراد تکراری جلوگیری کنیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان