تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

اعتراف ژنرال آمریکایی به اهمیت ندادن واشنگتن به جان غیرنظامیان یمنی

ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ارشد ارتش آمریکا در اظهاراتی اذعان کرد، واشنگتن نظارتی بر اینکه سلاح‌های اعطا شده‌اش به عربستان چطور در یمن استفاده می‌شوند، ندارد.

رویداد۲۴-ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ارشد ارتش آمریکا در اظهاراتی اذعان کرد، واشنگتن نظارتی بر اینکه سلاح‌های اعطا شده‌اش به عربستان چطور در یمن استفاده می‌شوند، ندارد.ژنرال جوزف ووتل این اظهارات را در یک جلسه استماع در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا مطرح کرد.

او که فرمانده واحد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکاست، در پاسخ به پرسش سناتور الیزابت وارن درباره اینکه آیا این واحد فرماندهی اهداف ماموریت‌های عربستان در یمن را که از آنها پشتیبانی می‌کند، پیگیری می‌کند یا خیر، ‌گفت: ما این کار را انجام نمی‌دهیم.

وارن در عین حال باعث جلب دوباره توجه به تلفات غیرنظامی در یمن در نتیجه حملات هوایی عربستان شده و پرسید آیا واحد فرماندهی مرکزی آمریکا می‌تواند اطمینان حاصل کند سوخت یا مهمات آمریکایی که باعث حمایت از حملات هوایی عربستان می‌شوند تلفات غیرنظامیان را به دنبال ندارند؟

وی گفت: من معتقد نیستم که ما از این بابت مطمئن باشیم.

این در حالی است که ووتل گفته است: آمریکا باید همچنان به حمایت اطلاعاتی، مهماتی و سوختی از عربستان برای جنگ در یمن ادامه دهد تا ما بتوانیم در ریاض نسبت به محدود کردن تلفات غیرنظامیان یمنی و تحقیقات درباره این تلفات اعمال نفوذ کنیم.

این در حالی است که آمریکا از سال ۲۰۱۵ تاکنون از طریق ارائه اطلاعات، مهمات و سوخت یکی از حامیان عربستان و هم‌پیمانانش در جنگ در یمن بوده است.

آمریکا تا اکتبر ۲۰۱۷ طبق جدیدترین آمارها بالغ بر ۸۰ میلیون پوند سوخت در جنگ یمن ارائه و در این کشور به ۱۰ هزار و ۴۰۰ وسیله نظامی سوخت‌رسانی کرده است.

ووتل همچنین به سناتور میزی هیرونو گفت: ما در یمن جزو طرفداران جنگ نیستیم.

این ژنرال آمریکایی اظهار داشت، سلاح‌هایی که انصارالله در اختیار دارد تهدیدی هم بر عربستان و هم بر آمریکاست.

وی با ادعای اینکه شبه‌نظامیان حوثی از ایران سلاح می‌گیرند،‌ انصارالله (حوثی‌ها) را مسؤول فاجعه انسانی در یمن دانست.

طبق اعلام آکسفام، تاکنون در جریان این جنگ دست‌کم ۱۰ هزار غیرنظامی یمنی جان باخته‌اند و کشور با یک بحران شدید قحطی و شیوع بیماری وبا دست و پنجه نرم می‌کند.

سازمان ملل گفته که بالغ بر ۲۲ میلیون نفر در این کشور نیازمند کمک‌های انسانی هستند.

این در حالی است که مخالفت‌ها در کنگره آمریکا علیه نقش آفرینی این کشور در جنگ داخلی یمن بالا گرفته است.

دو هفته پیش سناتور برنی سندرز به همراه سناتورها مایک لی و کریس مورفی یک قطعنامه مشترک دو حزبی را ارائه کردند که خواهان خروج نیروهای مسلح آمریکایی از یمن شدند. 

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان