تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

لازمه دانشگاه کارآفرین، افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی است

قائم مقام وزیرعلوم و رئیس مرکز هیات های امنا وهیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: اگر می خواهیم دانشگاه کارآفرین داشته باشیم باید درباره افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی و فراهم کردن شرایط برای حمایت از ایده های ان ها برنامه ریزی کنیم.

رویداد۲۴-قائم مقام وزیرعلوم و رئیس مرکز هیات های امنا وهیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: اگر می خواهیم دانشگاه کارآفرین داشته باشیم باید درباره افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی و فراهم کردن شرایط برای حمایت از ایده های ان ها برنامه ریزی کنیم.آیین معارفه "جبارعلی ذاکری" به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران و تقدیر از خدمات دکتر برخورداری، رئیس سابق این دانشگاه، با حضور دکترعبدالرضا باقری، قائم مقام وزیرعلوم و رئیس مرکز هیات های امنا وهیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این آیین باقری قائم مقام وزیر علوم در سخنانی از دکتر برخورداری به عنوان سرمایه اجتماعی دانشگاه و فردی با تجربه مدیریتی موفق طولانی نام برد.

وی از ویژگی های بارز دکتر برخورداری ازجمله قانونمداری و قاعده مندی، حسن خلق، مدارا، مردمداری و صبوری نام برد و گفت: در کنار همه این خصوصیات ممتاز، سابقه و تجربه ۵۰ سال فعالیت و مدیریت ایشان در آموزش عالی کشور از ایشان یک شخصیت ممتاز و الگو ساخته است.

باقری اظهار امیدواری کرد در فرصتی مناسب، مراسمی در خور شان دکتر برخورداری برای تقدیر از زحمات و خدمات ایشان برگزار شود.

قائم مقام وزیرعلوم گفت: از سیاست های وزارت علوم در دوران جدید، پرهیز از تنش هایی است که با ذات وزارت منافات دارد واگر بخواهیم به عنوان وزارت، متولی آموزش، پژوهش، فناوری و توسعه علمی باشیم لازمه اش آرامش دانشگاه و پرهیز از تنش ها و حاشیه هایی است که دانشگاه را از متن دور می کند.

وی افزود: البته معنای این حرف این نیست که حرفی گفته نشود. دانشگاه محل نقد و اظهار نظر است ولی طبیعتاً حاشیه سازی آن را از اهدافش دور می کند.

رئیس مرکز هیات های امنا و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، با اشاره به سیاست جوانگرایی اشاره و از دکتر ذاکری، سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت ایران، به عنوان شخصیتی دانشگاهی، با انگیزه و دغدغه مند توسعه همکاری دانشگاه با صنعت نام برد و اظهار امیدواری کرد با کمک همه اعضای دانشگاه، وی نیز بتواند راهی که دانشگاه تاکنون پیموده را ادامه دهد.

باقری با بیان اینکه دکتر برخورداری مدیری است که همواره فرا جناحی و در چارچوب منافع ملی کار کرده است، گفت: امروز نیاز داریم همه اختلاف سلایق و آرا را برای وحدت ملی کنار بگذاریم و با همین روحیه فعالیت کنیم.

 باقری با اشاره به موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، توجه به مسئولیت اجتماعی استادان و افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی، بر لزوم توجه به افزایش و بهبود تعاملات علمی بین المللی و ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید به تدریج کارهای اجرایی وزارت را به دانشگاه ها بسپاریم و نقش حمایت، هدایت و ارزیابی با وزارت علوم باشد. یعنی همه آنچه باید در بخش آموزش عالی کشور اتفاق بیفتد در صحنه دانشگاه و گروه های آموزشی است.

وی تصریح کرد: معجزه ای جز به دست انسان های دلسوز و فکور و برنامه ریز، اتفاق نمی افتد و اظهار امیدواری کرد نقش پررنگ دانشگاهها بیش از پیش فعال شود.

قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیات های امنا وهیئت ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با تشکر از رئیس و هیات رییسه دانشگاه علم و صنعت ایران، برای دکتر ذاکری، آرزوی توفیق و برای دکتر برخورداری آرزوی سلامت و موفقیت کرد و گفت: همدلی، هم فکری، هم نظری و همراهی با هم نیاز امروز ماست تا مدیریت دانشگاه بتواند دانشگاه را چند پله ارتقا دهد.

در ادامه این آیین، برخورداری، رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران در سخنانی گفت: دانشگاه مجموعه ای از استادان، دانشجویان و کارکنان است و آنچه از دانشگاه بیرون می آید، برآیند عملکرد کل افراد این مجموعه است و ما تنها وظیفه داریم سعی کنیم این جمع را منسجم تر نگه داریم که بهتر عمل کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان