تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

بررسی برگزاری انتخابات ونزوئلا توسط سازمان ملل

سازمان ملل اعلام کرد که به درخواست ونزوئلا برای کمک به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 20 مه این کشور رسیدگی می‌کند.

رویداد۲۴-سازمان ملل اعلام کرد که به درخواست ونزوئلا برای کمک به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 20 مه این کشور رسیدگی می‌کند. جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل در دیداری دو ساعته با هنری فالکن، نامزد اپوزیسیون انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، ساموئل مونکادا، وزیر امور خارجه این کشور و سایر نمایندگان اپوزیسیون در مقر سازمان ملل حاضر شد تا در خصوص این درخواست با آنان گفت‌وگو کند.

خوزه دیاز، سخنگوی امور سیاسی سازمان ملل گفت: دبیرخانه سازمان ملل به درخواستی از جانب دولت ونزوئلا برای همکاری در فرایند انتخاباتی در آستانه انتخابات 20 مه در ونزوئلا رسیدگی خواهد کرد.

نیکولاس مادورو، رییس جمهور فعلی ونزوئلا در این انتخابات به دنبال آن است که دور دوم شش ساله ریاست جمهوری در این کشور را بر عهده بگیرد و اپوزیسیون اصلی ونزوئلا این انتخابات را بایکوت کرده و ادعا می‌کند که در آن تقلب صورت خواهد گرفت.

فالکن پس از این نشست به خبرنگاران گفت، یک "کمیسیون اکتشافی" از جانب سازمان ملل، بررسی‌هایی ریشه‌ای را در روند انتخابات انجام خواهد داد.

نامزد اپوزیسیون انتخابات ونزوئلا افزود، گستره فعالیت این کمیسیون از یک "ماموریت نظارتی"سازمان ملل کمتر است اما می‌تواند به نزدیک شدن ونزوئلا به یک مسیر انتخاباتی و نه یک مسیر خشونت‌آمیز کمک کند.

احزاب اپوزیسیون نامه‌ای را به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نوشته‌اند و از او درخواست کردند که برای این انتخابات ناظری اعزام نکند زیرا چنین اقدامی به این انتخابات مشروعیت می‌بخشد.

فالکن 56 ساله یکی از اعضای ائتلاف اپوزیسیون "میزگرد اتحاد دموکراتیک" است اما طرح بایکوت انتخابات 20 مه را نپذیرفته است.

سال گذشته اعتراضات خشونت‌آمیزی به دلیل نارضایتی مردم از عملکرد دولت مادورو و کمبود مواد غذایی و دارویی در ونزوئلا صورت گرفت. 

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان