تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

حجتی مدافع وارد کنندگان است نه تولیدکنندگان/ بخاطر منافع یک عده خاص، سرطان در کشور گسترش پیدا کرد

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه وزیر جهادکشاورزی مدافع وارد کنندگان است نه تولیدکنندگان، گفت: در این مدت واردات گوشت ۲۶ درصد، روغن پالم ۲۱ درصد، برنج ۷۶ درصد افزایش داشته است و از طرف دیگر صادرات پسته ۴۸ درصد کاهش داشته است.

رویداد۲۴-نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه وزیر جهادکشاورزی مدافع وارد کنندگان است نه تولیدکنندگان، گفت: در این مدت واردات گوشت ۲۶ درصد، روغن پالم ۲۱ درصد، برنج ۷۶ درصد افزایش داشته است و از طرف دیگر صادرات پسته ۴۸ درصد کاهش داشته است.مهرداد لاهوتی در جلسه علنی صبح امروز مجلس که به بررسی استیضاح وزیر جهادکشاورزی اختصاص در موافقت با استیضاح محمود حجتی به اظهارات برخی از نمایندگان مخالف استیضاح اشاره کرد و گفت:‌ حتی این آقایان در هنگام دفاع خود به این نکته اذعان داشتند کشاورزی ما در حال نابودی است اما در آخر می‌گویند این موضوع چه ربطی به وزیر دارد؟ ایشان پنج سال وزیر بودند و وظیفه داشتند که مشکلات را حل کنند و حق ما است که از ایشان مطالبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما با ۶۰ میلیون جمعیت ۱۲۰ میلیون دام داشتیم اما امروز این عدد به ۶۵ میلیون دام رسیده است. تب برفکی که از سال ۹۴ شروع و تا حالا ادامه دارد، باعث نابودی دام‌های ما شده است و ما را به سمت واردات سوق داده است.  آقای حجتی برای حل این موضوع چه کاری کرده است؟ در کجای دنیا در عرض پنج ماه ۳۰ میلیون قطعه مرغ سوزانده می‌شود و بیش از ۱۰ میلیون دلار خسارت به بار می‌آید؟

این عضو کمیسیون عمران افزود: حجتی می‌توانست جلوی این خیانت را بگیرد تا مردم مجبور نشوند در شب عید تخم مرغ ۶ هزار تومانی را ۱۲ هزار تومان و مرغ ۴ هزار تومانی را ۶ هزار تومان بخرند.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به واردات محصولات تراریخته گفت: بر اساس قانون ششم محصولات تراریخته نباید وارد کشور شود اما شما درست از کشورهایی خریداری کردید که این محصولات را تولید می‌کنند. نمایندگان مجلس بهتر است نامه محرمانه وزیر بهداشت و سازمان بازرسی کشور را خطاب به رئیس جمهور بخوانند که در آن در مورد سونامی سرطان هشدار داده شده است. شما آقای وزیر این سونامی را رواج دادید. شما به خاطر منافع یک عده که در دستگاه دولتی هستند منافع ملی را زیر پا گذاشتید.

لاهوتی ادامه داد: ما در این کشور ده‌ها هزار تن نخ ابریشم تولید می‌کردیم اما این عدد به ۱۰۰ تن رسیده است زمانی که ما تولید داشتیم تعرفه واردات آن ۲۰۰ درصد است اما این رقم به ۵ درصد رسیده است. کدام کشور این طور خود را نابود می‌کند؟ شما ابریشم و چای کشور را نابود کردید.

لاهوتی اظهار کرد:‌ امروز دست‌های پینه بسته چایکاران دست شما را می‌برد اما هنوز شما مطالبات آنها را پرداخت نکرده‌اید. جناب حجتی شما در عرض ۴۵ روز سه نامه به وزیر صنعت نوشتید و گفتید واردات این کالا صورت بگیرد ما آمدیم پیش شما و صحبت کردیم که این کالا وارد نشود و شما نیز قبول کردید اما مجددا دستور دادید که واردات دوباره صورت بگیرد. آقای وزیر شما مدافع واردکنندگان هستید نه تولیدکنندگان.

نماینده مردم لنگرود در خصوص از بین رفتن زمین‌های کشاورزی گفت: سه هزار هکتار زمین کشاورزی تبدیل به ویلا و ساختمان شده و کشاورز ما تبدیل به سرایدار شده است. آقای حجتی شما جشن خودکفایی گندم گرفتید اما شبکه خبر گزارش داد که خاک را با گندم مخلوط می‌کنند و به ما می‌فروشند. اصلا به یاد دارید که به شما گفتم اگر عسگری رئیس سازمان و صدا خیانت می‌کند بگویید جلوی آنها را بگیریم اما در نهایت گزارش شبکه خبر درست درآمد.

لاهوتی با بیان برخی آمارهای واردات و صادرات اظهار داشت: در این مدت واردات گوشت ۲۶ درصد، روغن پالم ۲۱ درصد، برنج ۷۶ درصد افزایش داشته است و از طرف دیگر صادرات پسته ۴۸ درصد کاهش داشته است. اینها دردهایی است که وجود دارند. در بحث استانداردها نامه به رئیس جمهور را خواندیم. درصد آلایندگی از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده سرطان در کشور گسترش پیدا کرده و آن هم به خاطر منافع یک عده خاص.

لاهوتی در پایان اظهاراتش با انتقاد از معاونان و مدیران کل وزارت جهاد گفت:‌ آقای حجتی بهتر است جلوی مدیران خود را بگیرید فقط در شهر من ۲۰ هکتار زمین بین همکاران شما توزیع شده است. بر چه اساس مدیر کل کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در شهر من زمین گرفته است؟

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان