تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

آغاز به کار قرارگاه ترافیکی و خدمات سفر از فردا

فرمانده ناجا گفت: با همکاری همه دستگاه‌های امدادرسان و تجهیزات جاده‌ها تلاش می‌کنیم تا تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

رویداد۲۴-فرمانده ناجا گفت: با همکاری همه دستگاه‌های امدادرسان و تجهیزات جاده‌ها تلاش می‌کنیم تا تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم.سردار حسین اشتری در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 97 گفت: همه دستگاه‌ها از جمله امداد، اورژانس و... در این امر مهم در کنار پلیس به مردم خدمت می‌کنند و من از تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف که در این ایام همراه پلیس به مردم ارائه خدمات می‌کنند، سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه اهمیت طرح بزرگ ترافیکی و خدمات سفر بر کسی پوشیده نیست، گفت: از سال های گذشته این حرکت موثر و تاثیرگذار در کشور ما ساری و جاری بوده و امسال نیز با بیش از نیم میلیون نفر از نیروهای پلیس امدادگران و نیروهای اورژانس این طرح را شروع می‌کنیم. پلیس افتخار می‌کند در تمام ایام و به ویژه در ایام تعطیلات نوروز در کنار مردم است.

فرمانده ناجا با اشاره به آغاز طرح ترافیکی پلیس گفت: قرارگاه ترافیکی و خدمات سفر از فردا 24 اسفندماه آغاز به کار کرده و تا 15 فروردین در کنار مردم خواهد بود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: با اقدامات خوب و موثر همه دستگاه‌های امدادرسان و پلیس توانستیم با توصیه‌های صورت گرفته و همچنین تجهیزات جاده‌ها، سفری ایمن داشته باشیم و تا حدودی تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم. هدف ما این است که مردم در آرامش به سفرهای نوروزی به سفر بروند.

این مقام عالی نیروی انتظامی گفت: توصیه می‌کنم زمانی که از مبدا سفر را شروع می‌کنیم تا مقصد فاصله بین مبدا تا مقصد را نیز جزوی از سفر دانسته و بدون عجله و شتاب این مسیر را طی کنند و رانندگان هر جا خسته شدند استراحت کرده و از مکان‌هایی که در جاده‌ها به عنوان استراحتگاه در نظر گرفته شده استفاده کنند. همچنین اگر در طول سفر خدایی ناکرده با مشکل و مساله‌ای روبه‌رو شدند بدون شتاب‌زدگی و نگرانی به دستگاه‌های امدادرسان مراجعه کنند. آنها نیز در فاصله کوتاه ارائه خدمت خواهند کرد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری آمار تصادفات و جانباختگان سفرهاست و همه دستگاه‌هایی که در این موضوع سهیم هستند باید در ایمن‌سازی سفر دخیل باشند و پلیس را برای کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات کمک کنند.

او با اشاره به عوامل موثر که باعث بروز تصادفات جاده‌ای می‌شود، گفت: ‌سه عامل موثر انسان، خودرو و جاده در بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای موثر هستند و باید در هر حوزه‌ای اقدامات زیربنایی موثر صورت گرفته و ما امیدواریم با هماهنگی بین دستگاه‌ها و پلیس از خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کنیم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: عامل انسانی مهم‌ترین عامل بروز تصادفات جاده‌ای است و رانندگان باید مراعات حال خود و سرنشین‌های خودروشان و دیگر خودروهای مسیر را بکنند. اصولا رانندگانی که با آرامش و حوصله رانندگی می‌کنند و مشرف بر جاده‌ها هستند و نکات ایمنی را رعایت می‌کنند، کمترین خطا و تخلف را در رانندگی دارند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امیدوارم همه عوامل دست به دست هم دهند تا در طول سال سفرهای ایمن داشته باشیم گفت: امیدوارم با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از طریق رسانه‌ها پیشگیری های لازم از بروز حوادث و تصادفات را در جاده‌های کشور داشته و باز هم تاکید می‌کنم همه باید در این عرصه وظایف خود را به خوبی انجام دهند. خانواده‌ها نیز سفرهای خود را توزیع کنند و زمان رفت و برگشت را مدیریت کرده تا به پیک ترافیک برنخورند.

او با اشاره به شعار ترافیکی امسال گفت: در طول ایام تعطیلات پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس راهور در خدمت مردم است و من از همیاران پلیس که به کمک نیروی انتظامی آمده و در حین سفر تذکرات لازم را به خانواده‌هایشان می‌کنند تشکر می‌کنم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان