تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

نمایندگان اسیر پوپولیست نشوند/ اقتدار مجلس به حذف کردن نیست

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت:‌ لطفا اسیر پوپولیست نشوید و بدانید اقتدار مجلس به حذف نیست. آقای حجتی وزیری خوب است و برای کشور کار کرده است.

رویداد۲۴-جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت:‌ لطفا اسیر پوپولیست نشوید و بدانید اقتدار مجلس به حذف نیست. آقای حجتی وزیری خوب است و برای کشور کار کرده است.غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در جلسه استیضاح وزیر کشاوری در مخالفت با استیضاح گفت: تولید محصولات کشاورزی در سال ۹۲ ،۹۷ میلیون تن بوده است اما در حال حاضر ۹۷ میلیون تن است و رشد بسیاری داشته است. رشد محصولات نسبت به دوره قبل ۲۶ درصد بوده است. کل تولیدات ۲۴ میلیون تن بوده است. واردات کشاورزی از ۱۸ میلیون تن کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ذخایر راهبردی به حدود هفت ماه افزایش پیدا کرده که تماما متکی به داخل بوده است. خرید گندم هم افزایش پیدا کرده و از ‎٪۵ به ۸‎٪ رشد رسیده است. افزایش تولیدات نتایج کار و تلاش حجتی است. بخش اعظمی از نیاز مصرف شکر در کشور تحقق و واردات شکر  کاهش پیدا کرده است.

جعفرزاده ادامه داد: تولید دانه‌های روغنی به ۴۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است. تولید میگو هم بسیار افزایش داشته است. حدود چهارهزار هکتار به گلخانه‌ها اضافه شده است. وزارت کشاورزی، با تسهیلات زیادی به کشاورزان تراکتور داده است. در بخش کاهش ضایعات هم پیشرفت بسزایی داشتیم.

این نماینده مجلس با اشاره به بهبود اصلاح ساختار در دوره وزارت حجتی گفت: در اصلاح ساختار مصرف بیش از ۷۰۰ هزار سیستم آبیاری تجهیز شده است. تعداد ۳۰ صندوق حمایت از کشاورزی اضافه شده است. دو محصولی که در شمال است. چای و برنج است که اقدامات خوبی شده است. راه‌اندازی صندوق کشت چای هم از اقدامات وزارت حجتی است. طلب چای‌کاران به طور کامل پرداخت شده است. تسهیلات کاشت برنج هم افزایش داشته است. نوسازی کارخانجات شالی‌کوبی به ۵۰۰ واحد رسیده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ۲۵۵ نفر از فرماندهان جنگ برای حمایت از حجتی نامه امضا کردند. همه می‌دانیم حجتی ۱۷ شهید تقدیم به جمهوری اسلامی کرده است. در زمانی که حجتی از وزارت رفت با ضرر روبه‌رو شدیم و سالیانه ۶،۷ میلیون گندم تولید کردیم.

وی با اشاره به پست صفحه مجازی یکی از نمایندگان گفت: متاسفانه یکی از همکاران در اینستا و استوری جمله‌ای نوشته بود که نشان می‌دهد مرز بی‌انصافی به مجلس تا کجا رفته است؛ عین عبارت را بیان می‌کنم «دولت شام داد تا وزیرانش بمانند» چه کسی از نمایندگان شام خورده است؟ چرا مجلس را تخریب می‌کنید؟

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: من با استیضاح کاملا مخالف بودم، چون زمان نامناسبی بود. شب عید است مردم مشکل دارند. کارهای خوبی در زمان مسئولیت آقای حجتی انجام شده است. من تاکید دارم باید از استیضاح  به نحو احسن استفاده کنیم. مجلس ما مجلس نخبگان است. باید برای رسیدگی به مشکلات از استیضاح استفاده کنیم.

وی با تاکید بر وجود مشکلات عدیده فعلی گفت: باید این پیام را بدهیم که مردم، ما مشکلات شما را دیدیم. ده‌ها جلسه برای رسیدگی به مشکلات مردم تشکیل شده است. اصل ۵۷ قانون تفکیک قوا است، نه تقابل قوا. تمام قوا باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. استیضاح مثل دادگاه است و باید عادلانه قضاوت کنیم، دادگاه می‌تواند حکم دهد، تذکر دهد و یا حذف کند. بنابراین این انتظار که باید حتما وزیری که استیضاح می‌شود حذف شود، غلط است.

جعفرزاده در ادامه گفت: این بحث‌ها برای این است که ما قدردان افراد برای تلاش در جهت حل مشکلات باشیم. بهار ۹۷ بهار خشونت است چرا که تنش آبی شدیدی دارد. ما با تهدید امنیت غذایی در بحث بین‌الملل رو به رو هستیم همکاران به من گفتند تو ساکتی، پاسخ دادم  چون من می‌خواهم کمک کنم.

ایمن آبادی گفت: رییس دولت باید ارتباطش را با مجلس بیشتر کند. بنده صبح به آقای جهانگیری گفتم ما تشنه قدرت نیستیم و باید بین مجلس و دولت فضای تعاملی ایجاد شود. جوانان گرفتار و بیکار هستند در شب چهارشنبه سوری چندین هزار مجروح و چهار کشته داشتیم. من از نمایندگان خواهش می‌کنم به حجتی رای بدهید.

وی افزود: لطفا اسیر پوپولیست نشوید و بدانید اقتدار مجلس به حذف نیست. آقای حجتی وزیری خوب است و برای کشور کار کرده است. با سرمایه ‌های نطام خوب برخورد کنیم، حجتی و وزرا و تمام نمایندگان سرمایه‌های نظام هستند. از حجتی پرسیدیم به ما گفتند راغب این مسئولیت نیستید. من بارها به رییس‌جمهور گفتم من دنبال پست و مقام نیستم ولی اگر دستور دهید تا پای شهادت انجام وظیفه می‌کنم. تمام افراد مجلس سرمایه هستند. بله قطعا مشکلاتی هست. برنج باید به خودکفایی برسد. اما خودمان در داخل یکدیگر را تحریم نکنیم.

 جعفرزاده ایمن آبادی در پایان گفت: لطفا شیطنت رسانه‌ای نکنیم و به جای آن کمک کنیم. آقای لاریجانی با ارشادات شما و رهبری عیدی که آقای مطهری هم گفت این است که مردم بدانید ما  مشکلات شما را می‌دانیم. ما نقشه سال ۹۷ را تعیین می‌کنیم. ما از استیضاح‌کننده‌ها تشکر می‌کنیم. دولت باید با اقتدار ادامه دهد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان